BasBQ
Beef en Steak

Garnalen uit de olie, Hertenrack, coleslaw en gepofte aardappel

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.091
Beste bbq collega's,

Laatst kwamen mijn ouders weer eens eten en dan vinden we het altijd leuk om iets te maken wat ze nog niet, of zelden, gegeten hebben.
Hertenrack hadden ze nog nooit gegeten, dus dat werd het. Dat samen met de coleslaw van @el fu , aka Dominique.
Om eens geen friet te doen, en zoveel mogelijk van de bbq te toveren deze we er gepofte aardappel bij.

Als voorgerecht maakten we wat hapjes, waarbij een pannetje met hete kruidenolie met daarin garnalen. Dat hadden we eens in een restaurant gekregen en moesten we nog eens maken, dus dit was het moment. Dat kon mooi mee op de bbq

De garnalen uit de olie:
knoflook en een cayenne pepertje een avond ervoor bij elkaar in een bakje, de volgende ochtend de garnalen erbij en eind vd middag op de bbq.
Lekker met een prikkertje de garnalen eruit prikken en met zelfgemaakt naanbrood lekker in de warme olie soppen.
man man man, wat is dat is dat lekker zeg
Topgerecht.

De pic's
20210821_134929.jpg

20210821_135252.jpg


20210822_080920.jpg


20210822_161412.jpg



20210822_161616.jpg



20210822_162844 kopie.jpg

20210822_164651.jpg



20210822_164855.jpg


Ook hadden we al een avond ervoor de befaamde coleslaw gemaakt. Dan is tie gewoon het lekkerst

20210821_152030.jpg


Vervolgens gingen we verder met het hoofdgerecht
Hertenrack en gepofte aardappel

De rack bij ca 150gr indirect gegaard tot een kern van 55gr. Daarbij de gepofte aardappel.
De rack verder niets mee gedaan, behalve op het bordje desgewenst voorzien van zout, peper en/of een scheutje kruidenolie van de garnalen.
De aardappelen eerst even 5-6 minuten volle bak in de m*gnetr*n, beetje olie en zout erover en op het rooster, samen met de rack. Eerst even de folie open gelaten om een beetje rooksmaak te vangen, daarna met een scheutje kruidenolie erbij nog even dicht in de alu folie laten verder garen.

De pic's

Wat is het toch prachtig vlees
20210822_162344.jpg


Op het rooster, en kort erna de aardappelen erbij
20210822_162844.jpg

20210822_164426.jpg


Aardappeltjes zijn klaar en mochten eraf
20210822_172805.jpg


Even netjes in een schaaltje
20210822_173008.jpg


De hertenrack mocht er ook af. Zag er prima uit
20210822_172314.jpg


Alles op tafel (foto's maken wordt wat moeilijker want iedereen wil aanvallen)
20210822_173146.jpg


Op het bordje

20210822_173539.jpg


Paps en mams (en wij ook) hebben weer heerlijk gegeten.

Dank voor het kijken
Rick
 
Laatst bewerkt:
Wauw! Wat heerlijk om meer maaltijden te zien die volledig van de Q komen. Heerlijke prestatie, ditto foto’s! 🙏🏼
 
Mooi pannetje met garnalen.
Die herteracks.......😋😋 zalig
 
Mooi pannetje met garnalen.
Die herteracks.......😋😋 zalig
Thnx Peter.
Ja, hert Is erg lekker en ontzettend zacht vlees.
Maar zo'n pannetje garnalen Is ook Top hoor.
We hebben de olie bewaard en gebruiken die gewoon. Zonde om al die smaak weg te gooien
 
Ziet er top uit. Lekker de garnalen in de olie, en lekkerste is dan wat over is op een stokbroodje. JAM.
Ben geen fan van lamsvlees, waar kan je hertenrack mee vergelijken qua smaak?
 
Hert is niet uitgesproken sterk van smaak. Maar wel verschrikkelijk lekker!
 
Ziet er top uit. Lekker de garnalen in de olie, en lekkerste is dan wat over is op een stokbroodje. JAM.
Ben geen fan van lamsvlees, waar kan je hertenrack mee vergelijken qua smaak?
Precies wat noskos zegt. Qua smaak vind ik het een allemansvriend, als je van rood vlees houdt.

Het Is ook heerlijk zacht
 
Heerlijk weer Rick, ziet er voortreffelijk uit. Die garnalen op deze manier staan hier ook al lang op het verlanglijstje, eigenlijk gekonfijt zo in de olie.
Hert is 1 van die wildvleessoorten die hier zeker gewaardeerd worden, verder zijn wij niet zo van het wild, al hebben we nog niet alles gegeten, Ree bijvoorbeeld schijnt onwijs lekker te zijn.
 
Wat een fantastische maaltijd Rick, jullie zullen genoten hebben.
De garnalen gaan hier ook regelmatig op de Q, maar het is nooit in me opgekomen om de olie te bewaren. Ga ik volgende keer zeker doen.
Hert is echt heerlijk, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat niet lusten. Redelijk neutrale smaak en heerlijk zacht.
 
Dat ziet er geweldig goed uit Rick. Wat een plaatje, en een heerlijk cuisson. Daar hebben jullie goed van genoten. TOP
 
Alles lust ik garnalen hier er ook wel op en dan lekker dopen met brood smullen zo’n hertenrack moet ik ook eens proberen 😋😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan