BasBQ
Beef en Steak

Game on: chickenwings

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.157
Vermist de badkamer al een paar weken klaar is, had ik dus geen excuses meer om niet mee te doen. En het onderwerp ligt me ook nog eens :D

Gisteren in de ochtend de wings eerst in bruin Kasteelbier gepekeld voor een 2,5 uur. Daarna afgespoeld, droog gedept en van de Dry Rub All Use van Van Beekum voorzien om eens wat nieuws te proberen. Dan weer een paar uur de koelkast in.

Tegen de avond ze dan indirect op 150° voor een uurtje laten roken en garen om ze daarna af te lakken met de Noskos Original en direct af te bakken. Bij het dresseren sesamzaad, pijpajuin en gemalen pinda's. En voor de sier een streepje balsamicostroop.

Ik had ze laatst al eens gemaakt met andere combinaties, maar heb zo de indruk dat eender wat je doet, het altijd smakelijk is. Had ze eerst in een pittige wet rub willen zetten, maar vermits het bezoek hun kids ook graag wings heeft, heb ik ze toch maar zoet gehouden.

Daarnaast nog wat vleesjes extra voor de kids en mijn vrouw die geen vleugeltjes eet. En ook voor de eerste keer eens zoete aardappel gemaakt, wat ons ook enorm bevallen is.

IMG_9919.jpeg


IMG_9920.jpeg


IMG_9933.jpeg


IMG_9934.jpeg


IMG_9936.jpeg


IMG_9939.jpeg


IMG_9941.jpeg


IMG_9942.jpeg


IMG_9943.jpeg


IMG_9947.jpeg
 
Lekkere chicky sticky wings. Schuif maar door.
 
Nice job👌. Proef je het bier goed terug?

En ook nog voor de vogeltjes gezorgd, goed bezig 😁😜
Bier proef je idd nog wel terug. Op de manier dat ik ze maak blijven ze ook heerlijk sappig.
Vorige keer had ik de jerk van Noskos gebruikt en daarna afgelakt met de Colasaus van Van Beekum. Die combinatie was ook heerlijk.
 
Al die lekkere wings voor jou alleen? 😁
 
Al die lekkere wings voor jou alleen? 😁
En een familievriendin. Heb er nog 6 weggegooid. Hare man ging nog komen, maar blijkbaar had die onderweg een bordje gezien met een pijl en ‘party’ op en is daar dan maar binnen gewipt en blijven hangen. Was dus een housewarming en hij kent er gewoon niemand.

En 10 min nadat ze in de vuilbak lagen, stond hij bij mij in de tuin om te eten en was hij boos dat ik het in de vuilbak had gegooid ipv te bewaren in de koelkast :D
 
Laatst bewerkt:
Kipkluifjes weg gooien? Rare jongens, die Belgen!

Ziet er zalig uit man, heel mooi gedaan. Kwaremond, lekker hoor!
 
Kipkluifjes weg gooien? Rare jongens, die Belgen!

Ziet er zalig uit man, heel mooi gedaan. Kwaremond, lekker hoor!

Waren er 3 blink zwart geworden bij het roken. Te kort naar de rand. Dus geleerd om voortaan de extender te gebruiken. Ook geen idee waarom we het gisteren direct weg smeten, want er was nog een witte pens en mergueze over. Dus die vriend had zijn buikje nogal vol gehad. Weten we weer voor later.
 
Ziet er goed uit. Zonde van het lekkere bier. Maar als het de smaak ten goede komt dan komt het toch nog goed terecht.
 
Ziet er goed uit. Zonde van het lekkere bier. Maar als het de smaak ten goede komt dan komt het toch nog goed terecht.
Voor de rest nog veel bier in de koelkast staan.
Dacht het eerst eens met cola te doen, maar toen zag ik in de winkel een 4-pack kasteelbier. Nu, waren maar 2 flesjes. :ROFLMAO: Dus nog 2 over om te drinken, of om ze nog eens te maken :ROFLMAO:
 
Kipkluifjes weg gooien? Rare jongens, die Belgen!

Ziet er zalig uit man, heel mooi gedaan. Kwaremond, lekker hoor!
Sander, om even terug ge komen op die rare Belgen. Ik ben 50% nederlander, 25% duits en 25% vlaming :ROFLMAO:
Maar idd, ik heb wel een Belgisch ID :ROFLMAO:
 
En gelukkig ook een prima ontwikkelde biersmaak!
 
Heerlijk die vleugels pekelen in bier. Dat is mijn favoriet. En zeker in donker bier. Lekkere plaatjes hoor. Mooi om te zien dat de BBQ skills niet verleerd hebt. Dat moet smullen geweest zijn. Top.
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk die vleugels pekelen in bier. Dat is mijn favoriet. En zeker in donker bier. Lekkere plaatjes hoor. Mooi om te zien dat de BBQ skills niet verleerd hebt. Dat moet smullen geweest zijn. Top.
Ik heb ze nog nooit anders gemaakt, maar deze manier is nu al mijn favoriet :ROFLMAO:
 
Terug
Bovenaan Onderaan