BasBQ
Beef en Steak

First time pulled chicken

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.148
Nadat het hier op het forum nogal enthousiast eraan toe ging ivm die pulled chicken, moest ik er ook maar eens aan beginnen.

Dus op voorhand overal het vel los getrokken en een chicken rub overal onder gestoken en het kiek ook van binnen mee ingesmeerd. Daarna in de folie nog ff terug in de koelkast. Op tijd de KJ aangestoken en naar 160° gebracht en terwijl dan ff de schaar in de kip om ze te vlinderen.

Ook de eerste keer de ash basket gebruikt en dat is idd de betere aankoop. Alle voorgaande sessies moest ik altijd wel eens na een half uur of zo de topvent wat bijregelen omdat hij dan weer opliep of afliep. Gisteren tijdens de sessie is hij naar 162° gegaan en is daar de hele sessie blijven hangen zonder ook maar 1° te veranderen. Volgens mij heeft het daar mee te zien.

Dan die gevlinderde kip erop en na een uurtje of zo zat ze op 75° kern. Dan wat laten afkoepel en dan maar pullen. Ondertussen had mijn vrouw ook de koolsla gemaakt. Jaja, ik doe niet alles alleen.

Bedoeling na het pullen is een heerlijke BBQ saus erdoor en dan nog ff terug opwarmen op de Q. Maar vermits de rest van het gezin geen liefhebbers zijn van BBQ sauzen, heb ik enkel nog het vocht erbij gedaan dat er tijdens de sessie was uitgekomen. Daarna kon iedereen op zijn broodje ermee doen wat hij wou. Ik dus die heerlijke BBQ saus.
Iets later kwam nog ff een vriend binnen die ik zijn fiets ff moest repareren en die heeft zich nog te goed gedaan eraan en vond het ook zeer geslaagd (enkel jammer dat die BBQ saus er niet doorheen was gehaald voor het opwarmen) :D

IMG_0561.jpeg


IMG_0562.jpeg


IMG_0563.jpeg


IMG_0569.jpeg


IMG_0570.jpeg


0fa696d7-f747-48c5-8e3d-9495cb2f01db.jpeg


IMG_0576.jpeg


IMG_0577.jpeg
 
Lekker hoor zijn een hoop recepten voor pulled chicken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Maar ben nog steeds in de wolken van dat sausje. Dat is eentje dat vaker in huis komt.
 
Had ik’t maar geweten, de band van mijn fiets is zacht 😁
 
Lekker broodje. Bbq saus is altijd plus 1!
 
Dat ziet er goed uit. Lekker een hele kip garen en dan pullen. Super lekker.
Sausje is hier wel favoriet. Vaak maak ik iets Aziatisch. Met veel ketjapmanis knoflook en gember. Ook erg lekker op kip.
 
Dat ziet er goed uit. Lekker een hele kip garen en dan pullen. Super lekker.
Sausje is hier wel favoriet. Vaak maak ik iets Aziatisch. Met veel ketjapmanis knoflook en gember. Ook erg lekker op kip.

Het leuke aan de hele kip is dat je bil en filet gemengd hebt ipv enkel droge tieten of vette billen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
dat ziet er toch gewoon heerlijk uit, dat broodje.
Had ook graag even langs komen fietsen.
Mooi gemaakt
 
Terug
Bovenaan Onderaan