BasBQ
Beef en Steak

First lady on the can

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.156
Voor mij vandaag de 2de keer gekookt op de Joe en de eerste keer van mijn leven beer can chicken gemaakt. Kan moeilijk vergelijken omdat ik het nog nooit gegeten had, maar we waren er allebei zeer lovend over. Enkel onze zoon van 8 was een ander probleem. Eerst wilde hij de dame op de sitter zetten, maar toen hij 2 vingers aan haar had, was zijn goesting over. Daarna wilde hij nog een flauwe foto met haar, maar toen ik het vleugeltje eraf haalde, begon hij te wenen dat hij het zielig vond en dus was het voor hem een boke met choco :rolleyes:

Vandaag de Kamado al wat beter onder controle kunnen houden. Wel om de 10min nog eens een tikje geven, maar het gaat de goede richting uit. De vorige keer gaf de inkbird en meter op de dome 10° verschil. Vandaag was dat 50° verschil. Inkbird gaf 190° en de dome 140°. Vermoedelijk door de opstelling, want mijn sitter met schotel is 30cm en dus stond de meter op de rooster kort naar de zijkant waar dus alle hitte langs de deflector komt. Dus eerste 15 min heb ik aan 140° zitten roken. Daarna die van de dome stabiel kunnen houden rond de 190°, wat evenzeer 200° kon zijn omwille die afwijking. Dus had ik wat bang.

Ook een chunk kersenhout erbij gestoken.

Dame 10min laten staan zodat de paprika's nog 10min erop konden en daarna het plaatje geschoten. Bijna die op de BBQ vergeten :p
Toen ik ze eraf haalde, had ik schrik dat ze te droog ging zijn, maar dat was ze zeker niet. Het was wel smullen. Ik had wel de rub 's middags al binnen, buiten en onder het velletje gedaan. En in het bekertje onze lokale Flurk.

Ik had het kippetje eraf gehaald met 74° in de bil en ik had zo het gevoel dat deze net nog 1 à 2° verder moest. De borsten waren tip top.
Dus al bij al een geslaagde sessie en dat wordt naar de toekomst toe experimenteren met de rubs.

Euhm, deze keer heb ik wel wat op de eindpresentatie gelet :p

IMG_7460.jpeg


IMG_7462.jpeg


IMG_7464.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Die is goed gestuffed. Lekker.
Mooi opgemaakt.
 
Zo dan, dat is een lekker chicky. Lekker alle groentjes er onder, Dat moet smullen geweest zijn.
Alvast gefeliciteerd met je tokkie
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er keurig uit. Niks meer aan doen. ! Behalve opeten dan.
 
Ziet er lekker uit gefeliciteerd met je sticker. ;)
 
Deze dame staat er mooi op. Welkom bij de Tokkies.
 
Sticker?
Zit hier nog niet lang, dus geen idee wat het is:D
Kijk eens onder: Huishoudelijk/badges in de regels daar wordt het allemaal uitgelegd door Frits. ;)
 
Laatst bewerkt:
kijk, daar kan je mee aankomen. ziet er helemaal geweldig uit.
een terechte tokkie verdiend
 
Dat is een lekker kippetje gefeliciteerd met je sticker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan