BasBQ
Beef en Steak

Fireboard-training-chicken

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Nu (voor ons) het wedstrijdseizoen over is, tijd om nieuwe en/of andere dingen te proberen.
Vandaag kip met een variatie aan rubs, en naast dijen met bot ook eens filet gemaakt.

Deze mooie dag ook met mijn nieuwste aanwinst, de Fireboard thermometer/controller gespeeld.

WSM opgestookt met wat appelhout, rustig opschalen tot 150gr:

MrjQzKO.jpg


"Toevallig" heeft de Fireboard net zoveel probe ingangen als dat wij vandaag variaties aan kip hadden, dus in elk bakje een probe:

NjMSLGG.jpg


Vandaag voor het eerst de dikste probes gebruikt, voor wedstrijden zijn er speciale dunne voelers, om "probe-holes" te voorkomen:

PjzH81u.jpg


Toen de kip gaar was, uit de bakjes en nog even op het rooster met de glaze:

oJIFc9Q.jpg


Daarna nog het vervelendste van de dag; proeven... Burp

Nog wat plaatjes uit de Fireboard-app:
zb2FgBJ.png


ahGaXK9.png


FwfPkmx.png

Opmerking bij het laatste plaatje; om een overshoot na het openen van de WSM te voorkomen had ik de max ventilatorsnelheid op 50% gezet, dit bleek wat voorzichtig.
Vandaar dat de temperatuur een tijdje onder zijn setpunt is blijven hangen. De kip heeft er niets van gemerkt  :p
 
  :-O. Wow! Wat een info in die app! Geeft ie ook een powerpoint presentatie na de sessie?  ;) :D

Maar de tokkies zien er mooi en lekker uit hoor!
 
Mooi speelgoed Ceriel.
Lekkere kippies ook
 
Dus in een kleine twee uurtjes heb je goud te pakken?

Relaxed hoor zo'n wedstrijd!
 
Heerlijk die kipjes. Dijen zijn zo lekker.
Dat werkt mooi die cloud meter.  Ik heb de weber igrill2. Net een nieuw opgestuurd gekregen van weber. Ch4 was defect. Ik blijf toch met het bereik stoeien. En het fijt dat als ik van huis ga voor een boodschap of een bakje koffie. Ik toch steeds op hete kolen zit. Met de BGE gebeurt qua temp nooit veel geks. Maar wil het toch graag weten
 
Mooi speelgoed, en heerlijke dijen.
 
Mooie apparatuur! Die kippetjes lust ik ook wel :)
 
Lekkere kippetjes Ceriel en een blitse controller.
 
Mooi speeltje!!
 
Dat zijn mooie kippies geworden Ceriel, dat is nou een echte kipproeverij, vervelend hoor zoveel verschillende smaken :D
 
Wat een mooie meter! die gaat op mijn wish list  ;)
kip ziet er heerlijk uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan