BasBQ
Beef en Steak

even voorstellen

Ferry

Tondelzoeker
Berichten
10
goedemorgen allemaal,

mijn naam is Ferry, ik ben woonachtig in Poortugaal.
Barbequen deed ik een langere tijd op een Weber, meer de simpelere dingen zoals een sateetje en een hamburgertje.
sinds Juni dit jaar ben ik het bezit van en Grill Guru large en ben ik aan de wat grotere stukken vlees begonnen.
gelukkig heb ik in mijn vriendenkring ook ervaren mensen die mij helpen met het maken lekkere gerechten.
vrijdag a.s. staat de Brisket op de Planning dus ook weer spannend :)
ik hoop hier op het Forum mijn kennis te verbreden met de tips en tricks die hier geplaatst worden.
word vervolgd !
 
Welkom bij de club Ferry veel mooie plaatjes maken van mooie de mooie gerechten die je maakt Tussen ( ) die grotere stukken vlees had je ook op die simpele Weber kunnen bereiden hoor.
Een voorbeeldje? Een mooi stuk procureur van ±3 kg. is niet echt een klein stukje vlees. ;)

 
Laatst bewerkt:
Hai Hans, ik had idd ook het idee om een PP op de weber te maken, dit zou ik dan doen met kokosbriketten.
uiteindelijk toch maar besloten om de Grill Guru te kopen :)
de weber hou ik ook sws om wat lekkere burnt ends te maken.
 
Hai Hans, ik had idd ook het idee om een PP op de weber te maken, dit zou ik dan doen met kokosbriketten.
uiteindelijk toch maar besloten om de Grill Guru te kopen :)
de weber hou ik ook sws om wat lekkere burnt ends te maken.

Prima idee die Grill Guru zeker veel meer gemak voor de temp beheersing maar met wat opletten en kennis van je materiaal werkt dat met de Weber ook wel even nog een plaatje van m'n eerste Brisket op de Weber OTG 47


 
Laatst bewerkt:
Welkom hier!
 
Welkom bij het genootschap

Succes alvast voor vrijdag 👍🏻👍🏻
 
Nou het leed is geschied.

Vanmorgen om 4u opgestaan en om half 5 de bbq aangestoken.
Ik had best een beetje stress want was in de veronderstelling dat ik lang bezig zou zijn.
Half 6 lag de brisket erop.
Tegen 11u was die 65 graden.
Nou ben ik gisteren met de voorbereidingen iets te fanatiek geweest om het vet weg te snijden.
Nagenoeg alles dus 🙈.
Maargoed op goed advies heb ik de brisket ingepakt en ingesmeerd met jus.
Nadat ik em teruggelegd heb ging het vrij vlot.
Tegen 13:00u was die 93 graden.
In vers folie ingepakt en een uur laten rusten.
Eenmaal geproefd viel het me zeker niet tegen.
Goed mals en zeker niet te droog.
Al met al weer een goed leermoment.
20200911_074023.jpg
20200911_041344.jpg
20200911_074023.jpg
20200911_074023.jpg
20200911_041344.jpg
20200910_194331.jpg
20200910_192615.jpg
20200910_192606.jpg
 
Ziet er goed uit en beter te vroeg dan te laat klaar. Hier ook a eens om 21:30 pas gegeten omdat ik me in de tijd vergist had 😬
 
Hai Hans, ik had idd ook het idee om een PP op de weber te maken, dit zou ik dan doen met kokosbriketten.
uiteindelijk toch maar besloten om de Grill Guru te kopen :)
de weber hou ik ook sws om wat lekkere burnt ends te maken.

welkom Ferry...

burnt ends op de weber,,, en zo veel meer... ideaal om erbij te houden voor de side dishes. Nooit meer weg doen 🤪
 
Terug
Bovenaan Onderaan