BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen dan maar......

 

SponZ

Pitmaster
Berichten
623
Allereerst hartelijk dank voor het opnemen in in genootschap! De naam Genootschap wekte in eerste instantie associaties op met een select herenclubje, sigaren en leren stoelen. Na enig rondneuzen op deze site bleek niets van dit alles en daarom heb ik besloten om toe te treden tot deze club van ridders van de ronde grilltafel.
Mijn naam is Olaf, vader van twee kinderen (waarvan 1 vegetari?r  :blush:) en dol op muziek, hifi, whisky, lekkere bieren, computers en dus ook lekker eten. Daarnaast moet er ook nog tijd vrij gemaakt worden voor werk!
Ooit begonnen met een originele Hibatchi barbecue maar deze bleek niet praktisch op vakanties, dus namen we altijd zo'n wegwerp geval mee. Daarna raakte ik onder de indruk van de mogelijkheden van een Weber kogeltje, dus uiteindelijk ook maar een Weber One Touch aangeschaft. Er ging een wereld voor mij open totdat twee jaar geleden de onderste schuif doorgeroest bleek te wezen (de Weber stamde uit 2005). Hierna heb ik het barbecue?n op een laag pitje gezet omdat de temperatuur niet lekker te regelen was met alle schuiven wijd open. Begin dit jaar begon het toch weer te kriebelen en heb ik een vervangende schuif gekocht. Daarna sloeg ik door: in februari ging de Weber aan en had ik de kans om allerlei dingen uit te proberen. Op een gegeven moment wilde de familie eens een dagje geen "barbecue" en sindsdien probeer ik te minderen. Inmiddels heb ik een mooie thermometer op de kop weten te tikken die een unicum in de wereld aantoonde; het water uit mijn kraan kookt bij 103 Celsius.....
Via een collega ben ik in aanraking gekomen met een kamado en ik moet zeggen dat ik daar hele mooie dingen op heb zien gebeuren. De kans is groot dat er dit jaar een exemplaar aangeschaft wordt. Ik moet alleen nog even een overkapping zien te maken, ruimte in de tuin zien te reserveren en de rest van het huishouden zien te overtuigen van het nut van zo'n ei. Ze zijn bang dat ik weer alle dagen met van alles en nog wat aan testen aan kom zetten. ( Ik moest laatst ook al voor 18 euro aan Livar onderdelen alleen opeten!
Kortom, ik denk dat ik me hier wel ga vermaken. Ik zie allerlei hele lekkere dingen voorbij komen met waanzinnig smakelijke foto's (heb van de week mijn toetsenbord vol zitten kwijlen, hartelijk dank nog hiervoor!) Verder heb ik nog 971 vragen maar ik zal eerst het hele forum doorspitten om te zien of er nog meer mensen waren met dezelfde problemen.
Tot die tijd : hou hem warm!
 
Hartelijk welkom bij onze selecte groep van bbq liefhebbers.  :D
Zo te lezen heb je nog wensen genoeg om te realiseren, dat is het leuke van onze hobby.
Veel mee bezig zijn en als het lukt om iets lekkers te produceren krijg je van de directie vast wel toestemming om weer
een volgende stap te maken (iets leuks of lekkers aan te schaffen).

Grts,  Hans.
 
Welkom!
 
hoi Olaf,
welkom bij dit edele genootschap
 
Terug
Bovenaan Onderaan