BasBQ
Beef en Steak

Even kennismaken...

nAffie

Tondelzoeker
Berichten
17
Geachte leden van het Genootschap,

Lol, ik zal het wat minder formeel doen! (sorry alvast voor de lange post, had niet verwacht dat ik zoveel te vertellen had!)

Ik ben dus nAffie, nu nog 45 jaar oud, en sinds iets meer dan een jaar of 10 geleden aangestoken met het BBQ virus. Dit kwam onder meer door de BBQ Pitmasters en soortgelijke series die ik per ongeluk een keer gedownload had.
Nu ik (helaas nog steeds) woon in een appartementje op 2 hoog, met een balkon die niet direct toegankelijk is via mijn keuken (alleen via de badkamer, meh), ben ik met low & slow gaan experimenteren in m'n combimagnetron die ik toen had. M'n eerste 3-2-1 spareribs daaruit waren een hit en ik was helemaal verliefd!

Omdat dat magnetronnetje in de ovenstand wel op een lage temperatuur kon werken, maar niet langer dan 1 uur ingesteld kon worden, waren die low & slow sessies erg 'arbeidsintensief'. Ik moest dus elk uur even opnieuw een uur instellen, even in slaap vallen of een nachtelijke sessie kon dus niet.

Daarna een normale oven gekocht, waar ik zonder een maximale timer kon werken en die wat meer inhoud had. Dit werd aangevuld met een Crockpot slowcooker, een Instant-Pot, Ninja Foodi en een Weber Q2400.

Ja, met die elektrische Weber Q2400 barbecue grill ik al jaren gewoon indoor, deze staat voor een open raam, en als er wat meer rook is, dan staat er ook nog een grote ventilator in de buurt.

Bij vrienden met Weber kettles in de tuin heb ik de nodige echte ervaring kunnen opdoen, door ze te laten zien wat er echt mee mogelijk was in plaats van verkoolde stukjes vlees af te fikken.

Dit jaar begon het weer te kriebelen, en heb voor mijn moeder, die wel een goed bereikbaar balkon heeft, een Weber Go Anywhere gehaald. Na een paar lekkere sessies heb ik haar ervan overtuigd dat deze toch iets te klein is voor als er bijvoorbeeld een keertje bezoek komt en heb ik een Weber Master-Touch Premium voor haar gehaald. Ze vond het eerst veel te groot, maar na een paar sessies, voornamelijk indirect, zag ze waarom dat wel nodig was.
Officieel heb ik zelf thuis nu dus nog steeds geen echte barbecue staan, maar ik bezit er wel twee nu!

Dit alles zorgt er voor dat ik nu veel vaker naar m'n moeder ga, lekker kan experimenteren en als het goed is, wat mensen kan voeden!

Bij het zoeken naar wat ideetjes kwam ik het YouTube kanaal van Noskos tegen, en ik dacht, ik ken dat merk, daar heb ik wel eens een rubje en sausje van gekocht! Via de filmpjes dus op dit forum gestuit, en vandaar dus mijn aanmelding. Ik hoop hier nog meer te leren, en ooit misschien iets terug te leveren!

Hier nog wat foto's van de eerste sessies op de WGA en MTP

20220603_201155.jpg
20220610_210036.jpg
20220617_182643.jpg
20220715_193141.jpg
 
Welkom bij het genootschap

Mooi opgelost zo toch, en nog gezellig ook
 
Welkom nAffie!

Dat is een mooi intro zo.
 
Welkom nAffie!
 
Welkom hier
 
Welkom nAffie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan