BasBQ
Beef en Steak

Ervaringen primo grill

 
 

Brecht

Gemarineerd
Berichten
1.113
Na veel opzoekwerk en getwijfel ben ik er uit, het wordt een primo oval. Eerst had ik gedacht aan een primo oval xl, onder het motto plaats heb je nooit genoeg en hoe groter, hoe beter. (Ja, ik ben een man  :D). Maar nu heb ik toch al enkele mensen gehoord die problemen hebben met de xl, met name de temperatuur stabiel houden en ook zou het kolenverbruik tegenvallen. Ook zegt men dat de xl voor thuisgebruik wat groot uitvalt. De meesten zouden toch maar een large willen omdat die beter zou geschikt zijn voor dagelijks gebruik. Nu is de vraag, wat vinden de gebruikers van het forum met een primo xl/large of junior van deze argumenten.

Groeten, Brecht.

Typfouten aangepast, staat mooier zo. Zo'n tablettoetsenbord is toch ook niet alles.
 
Volgens mij hebben de meeste primo gebruikers hier de XL
 
Ideaal dus dus om hun ervaringen te horen ivm de opmerkingen die sommigen maken.
 
Ik heb zelf nu 5 jaar naar volle tevredenheid een Primo Oval XL,  nooit meer een andere Q!
Super stabiel en makkelijk te regelen in temperatuur, ik noem hem/haar ook wel de HR++ ketel onder de BBQ's, zuinig dus met brandstof.
Als hij/zij morgen in elkaar zou storten staat er bij wijze van spreken de volgende dag een nieuwe, heerlijk apparaat.
 
Ben benieuwd van wie je dit alles gehoord hebt.  Misschien van personen die zelf geen primo XL hebben, maar die achteraf er wel een zouden willen.
Te groot is de XL nooit, een oval zal mijn inziens wel eens (of vaker) te klein zijn.
 
Ewald zei:
Ik heb zelf nu 5 jaar naar volle tevredenheid een Primo Oval XL,  nooit meer een andere Q!
Super stabiel en makkelijk te regelen in temperatuur, ik noem hem/haar ook wel de HR++ ketel onder de BBQ's, zuinig dus met brandstof.
Als hij/zij morgen in elkaar zou storten staat er bij wijze van spreken de volgende dag een nieuwe, heerlijk apparaat.

+1, absoluut nooit gez... met de temperatuur
 
martin zei:
Ben benieuwd van wie je dit alles gehoord hebt.  Misschien van personen die zelf geen primo XL hebben, maar die achteraf er wel een zouden willen.
Te groot is de XL nooit, een oval zal mijn inziens wel eens (of vaker) te klein zijn.

Dat was ook mijn idee maar aagezien ik nog geen heb kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Die ervaringen heb ik gehoord van personen die hun primo verkopen, die zijn meestal niet zo onpartijdig en aan de foto's van hun toestel denk ik ook dat ze er niet zo respectvol mee omgaan zoals een echte liefhebber zou doen. Deze week dan toch maar eens bij richard op bezoek gaan.
 
Brecht zei:
martin zei:
Ben benieuwd van wie je dit alles gehoord hebt.  Misschien van personen die zelf geen primo XL hebben, maar die achteraf er wel een zouden willen.
Te groot is de XL nooit, een oval zal mijn inziens wel eens (of vaker) te klein zijn.

Dat was ook mijn idee maar aagezien ik nog geen heb kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Die ervaringen heb ik gehoord van personen die hun primo verkopen, die zijn meestal niet zo onpartijdig en aan de foto's van hun toestel denk ik ook dat ze er niet zo respectvol mee omgaan zoals een echte liefhebber zou doen. Deze week dan toch maar eens bij richard op bezoek gaan.

Mensen die hun Primo wegdoen komt maar heel weinig voor, ga maar eens op Marktplaats kijken, daar kom je ze zelden tegen. Zegt al genoeg....
 
Ewald zei:
Mensen die hun Primo wegdoen komt maar heel weinig voor, ga maar eens op Marktplaats kijken, daar kom je ze zelden tegen. Zegt al genoeg....

Daarin moet ik je gelijk geven. En als je ze vind dan zijn deze toch niet echt in een goede staat mijn inziens, daarom dat ik mij ook ernstig vragen stel bij sommige van die verkopers hun mening omtrent de XL. Maar gelukkig bestaan er forums zoals de bbqgenootschap die hier toch wel een objectieve mening kunnen geven omtrent bepaalde vragen.
 
Heb een L, ben er erg blij mee.
Verbruik valt mij erg mee in vergelijk met mijn Weber.
Ding is zo warm, dus ff snel aanzetten is geen probleem.
Denk dat het stabiel werken een kwestie is van veel mee werken.

We zijn wel met ons twee?n met met verhogers zeker geschikt voor grotere gezinnen.
 
Sinds 1,5 jaar ben ik in het bezit van een Primo Oval Large. Voor mij de perfecte bbq. Hij is erg mobiel, dus na het iedere sessie gaat hij achter slot en grendel. Gebruik hem minstens 2x per week. Zelf ervaar ik weinig capaciteit problemen, ook niet bij grotere gezelschappen. Tot 20 man gaat prima. Er is wordt wel wat meer creativiteit van je gevraagd bij veel verschillende gerechten wat betreft de ruimte. Maar ik heb een extra verhoging plateau voor meer capaciteit. En tegenwoordig pas ik dan hier ook mijn menu op aan. Verder is hij vlot op temperatuur te krijgen en perfect voor low en slow.
 
Sinds een jaar of 4 een Primo, nog geen dag spijt van gehad!
Bijzonder zuinig met kolen, zeer stabiel.

Hiervoor veel met mijn Weber gewerkt, maar dit maakt het Q'en een stuk eenvoudig  :)
 
Ondertussen ben ik er uit, het wordt een primo XL. Maar ik vraag mij wel nog af wat de meest gebruikte/ noodzakelijke toebehoren zijn die men er best bij koopt.
 
Dat ligt hier al, mijn weber lust die veel te graag. Ik had de deflector plates als op mijn lijst staan, een pizzasteen ligt hier al ergens, niet voor een primo maar ik veronderstel dat die ook wel bruikbaar zal zijn, ook een gietijzeren rooster staat op de lijst, wel maar beginnen met 1 helft. Maar mssh zijn er wel dingen die ik over het hoofd zie.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Brecht zei:
Dat ligt hier al, mijn weber lust die veel te graag. Ik had de deflector plates als op mijn lijst staan, een pizzasteen ligt hier al ergens, niet voor een primo maar ik veronderstel dat die ook wel bruikbaar zal zijn, ook een gietijzeren rooster staat op de lijst, wel maar beginnen met 1 helft. Maar mssh zijn er wel dingen die ik over het hoofd zie.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

Ik heb bijna alle accessoires, dingen die ik veel gebruik zijn :

D Plate ( standaard een helft indirect )
Verhoging gebruik ik vaak
Grillgrates als ik mooie streepjes wil trekken
Skilllet

Dingen die meer in de kast staan :
Gietijzer rooster
Pizzasteen ( iets met deeg en veel werk :)

Succes met je aankoop!
 
Terug
Bovenaan Onderaan