BasBQ
Beef en Steak

Ervaring gevraagd met Easy Up of andere party tent

Huib

Kooltjesharker
Berichten
199
Beste mede vuurstokers.

Om niet altijd van droog weer afhankelijk te zijn zoek ik naar een oplossing om ook tijdens een regenbui e.d. te kunnen BBkoeien.

Een permanente afdak zit er niet in. Want dit zou bij mooi weer het zonnetje weghalen van mijn vrouw haar favoriete plek. Als we dit obstakel wegnemen zit je met het feit dat hier in het veen gebeid alles snel verzakt wat betekend palen op professionele manier laten slaan voor een vaste overkapping.

Na het nodige zoekwerk kwam ik deze oplossing tegen en overweeg nu om een Easy Up 2x3 party tent aan te schaffen.

Voordeel is makkelijk op te zetten, waterdicht en stevige profielen. Bij een wat langere periode van zon enz. weg met dat ding.

Zijn er mede enthousiasten die werken met een dergelijke oplossing of andere mogelijkheden in de vorm van tijdelijk overkapping?

Een parasol of zweefparasol valt af omdat de wind daar mijn inziens teveel vat op heeft.

Wil in ieder geval niet mee terug naar
br_plu.jpg
 
Ik denk dat de jongesn van de BBQ teams je hier wel mee kunnen helpen, het enige wat ik weet is dat je geen goedkope rommel moet kopen, in deze is goedkoop echt duurkoop, ik heb die goekope dingen genoeg uit elkaar zien vallen of weg zien waaien op wedstrijden.
Er zijn er met zware gemoffelde Aluminium zeskant profielen, zijn niet goedkoop maar wel erg degelijk.

zoiets: onderaan staan de 3x3m met zeskant profiel

 
een oprolbaar zeil?
Iets in de stijl hieronder, de doeken kan je oprollen rond het middelste deel en dan blijven enkel de palen + staalkabels + middenrol nog over

1620050531862.png
 
Ik denk dat de jongesn van de BBQ teams je hier wel mee kunnen helpen, het enige wat ik weet is dat je geen goedkope rommel moet kopen, in deze is goedkoop echt duurkoop, ik heb die goekope dingen genoeg uit elkaar zien vallen of weg zien waaien op wedstrijden.
Er zijn er met zware gemoffelde Aluminium zeskant profielen, zijn niet goedkoop maar wel erg degelijk.

zoiets: onderaan staan de 3x3m met zeskant profiel

Ewald,
De verwijzing naar de tent heb ik ook onderzocht en contact gehad met profiteert. De 2x3 is alleen leverbaar in 'wit' en gezien de rookontwikkeling lijkt het me geen goede keuze. De uitvoering van de profielen zien er top uit. een gekant is altijd sterker dan vierkant.
 
Geen ervaring met de ‘echte easy up’ tenten. Met ons team hebben we vergelijkbare tenten maar dan van 3 bij 3 meter, gekocht bij www.buitenkado.nl we hebben de zwaarste categorie die ook windkracht 8 aankan.
wat ook heel fijn is bij deze versie is dat de zijkanten aan elkaar worden geritst, dan sta je heerlijk uit de wind.
 
een oprolbaar zeil?
Iets in de stijl hieronder, de doeken kan je oprollen rond het middelste deel en dan blijven enkel de palen + staalkabels + middenrol nog over

Bekijk bijlage 20871
Dan zou ik een overspanning moeten maken van 8 meter richting bbq en het punt om de scheerlijnen te bevestigen komen dan op het trottoir..

Het probleem is dat we een bescheiden tuin hebben van 9x4 en de plek waar de q staat grenst aan de straatkant.

Wel een mooi systeem.

Bedankt voor het meedenken.
 
Geen ervaring met de ‘echte easy up’ tenten. Met ons team hebben we vergelijkbare tenten maar dan van 3 bij 3 meter, gekocht bij www.buitenkado.nl we hebben de zwaarste categorie die ook windkracht 8 aankan.
wat ook heel fijn is bij deze versie is dat de zijkanten aan elkaar worden geritst, dan sta je heerlijk uit de wind.
Net even contact opgenomen met buitenkado en momenteel niet op voorraad in 2x3 en de kleuren zijn zwart, grijs en wit.

Lees dat je schrijft we hebben geen ervaring met de 'echte' easy up tenten. Zit daar een significant verschil in?

Zie buiten het prijsverschil er een verschil is tussen staanders. Aluminum versus staal wat betreft de kwaliteit van het doek is het een vraagteken, want beide pretenderen waterdicht te zijn.

Hoe zit het met water afvoer tijdens een regenbui?
 
Laatst bewerkt:
Uit mijn Tony Stone ervaringen bij Windkracht Code Oranje kan ik melden dat die Easy-Up tenten het aller lekkerst hangen... man man, wat mis ik die wedstrijdjes!
 
Ik gebruik al een tijdje een easyup tent voor de hobby niks mis mee.
Welk merk? De prijzen variëren nogal vanaf 120 tot 800 en of deze significante verschillen ook in verhouding staan tot prijs/kwaliteit is een vraag.
 
Ik heb een goedkope van 24 Mx gebruik hem ongeveer 20 keer per jaar en gaat goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan