BasBQ
Beef en Steak

Entrecote reverse seare

 
 
 
 

Marcel

Pitmaster
Berichten
824
Even geleden liep ik tegen een mooi stukje vlees aan dat aan mijn vingers bleef zitten tot bij de kassa was dus maar mee genomen. ☺️

Thuis nog het slagersmes vastgehouden en deze rol ervan gemaakt. Het nadeel van ‘n entrecote vindt ik het stuk zeen dat er onder het heerlijke vetje zit. Ik snij deze er zelf altijd uit om het geknoei aan tafel te beperken. Hierdoor komt het vetje vaak geheel los van de entrecote. Door deze op te binden en ook te voorzien van verse rozemarijn, rodepeper, knoflook zout en peper. Ontstaat een heerlijk stukje vlees. En gleufje kersenrood tot een kern van 40c van de Q af. Daarna het vuur hoog opstoken voor de streepje (vooral smaak streepjes)

Het was weer smullen.... ☺️

foto,s zeggen vaak meer.

01CA0307-ABED-4142-95AC-CC2BA820BBB9.jpeg


7A0BC8E7-E9AF-47D6-99E0-47DF34CA2602.jpeg


040EA4BB-2E32-441A-ACA6-EC9A4C5F8821.jpeg


DA411235-6B24-4AC3-AFE1-8BB1971CFD8F.jpeg


1F3BAEFA-6636-4CE3-83E2-604C70BA28B0.jpeg
 
Marcel, ziet er schitterend uit maar is geen recept.
Jij zou dat ondertussen toch wel moeten weten.;)
Deze gaat naar H&F
 
Dit ziet er ook weer heerlijk uit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Niet vervelend dat het aan je vingers is blijven plakken
Lekker hoor
 
Marcel, ziet er schitterend uit maar is geen recept.
Jij zou dat ondertussen toch wel moeten weten.;)
Deze gaat naar H&F

SORRY!!!! Vergeef het me ik ben een digibeet en heb nog wat moeite met deze applicatie.
 
Als ik een entrocote zie, denk ik niet meteen aan een rol. Hoe moet ik dat dan precies zien dat je er een rol van maakt? Want dit ziet er overheerlijk uit. Gewoon die lap oprollen en binden, lijkt me niet bepaald de methode omdat hij naderhand bij het snijden nog steeds in de vorm van de rol blijft.
Daar had ik graag wat foto's van gezien :)
 
Mooi gemaakt Marcel. Dat mooie rode kleurtje van het roken ziet er goed uit.
Dat moet smullen geweest zijn.
 
* foto’s @Free_ltd
Dat snap ik maar dan sta ik in de keuken en is, met dit weer, mijn vlees al gaar op de snijplank.

Je zou jezelf eens een stuk Varkensnek kunnen kopen +/- 2,5 Kg en een rol bind draad. Hier zitten heel veel vleesdelen in die met elkaar worden verbonden door, vet, vlies en zeen/pees. Door de delen los te snijden en te ontdoen van zee/pees. Leer en voel je de verschillen. Hier zijn wel filmpjes van te vinden als van Gert-Jan Kiers op foodtube.

Vervolgens de delen nek weer opbinden en de nek is klaar Pulled pork te worden op de Q.
 
Top Marcel. Nog een stukje over.

Niet druk over maken als iets, mits netjes afgerekend, aan de handen blijft plakken.
Waarom zou dit bij de Q-chefts niet mogen en bij het andere geslacht wel.
 
Mozes Mina, hoe dan, dat ziet er lekker uit zeg.
 
wauw, dat lust ik nou zo graag.
precies genoeg ook voor 2 man ;). top.
 
Terug
Bovenaan Onderaan