BasBQ
Beef en Steak

Empanada met bosbessen vulling

 

Hitman

Sprokkelaar
Berichten
49

Voor het deeg heb ik een "standaard" Empanada deeg gemaakt.

375 g bloem.
1 ei.
1/4 theelepel zout.
4-6 eetlepels warm water.
100 g boter in blokjes.

Ik heb hier zelf verse vanille uit 1 stokje aan toegevoegd. Toch was het deeg een beetje aan de droge kant dus ik ga er nog mee experimenteren.
Ik weet dat Empanada's ook in de olie gebakken kunnen worden dus misschien heeft het daar mee te maken.

De vulling bestaat simpel weg uit bos bessen met een beetje suiker, water en bloem. (van alles een eetlepel op 150g bosbessen)



Steek dan cirkels uit het plat gerolde deeg en vul deze met de vulling. Met een vork dan de randjes op elkaar drukken met een beetje eigeel er tussen. Afstrijken met eigeel en wat suiker er over.

20-30 min bij 180 graden in de Primo en klaar.

 
Lekker Empanada !, heb deze alleen nog maar hartig gemaakt maar zoet en fruitig kan natuurlijk ook. Dank voor de inspiratie
 
Misschien reuzel gebruiken ipv boter, ik weet dat dat in Mexico min of meer de standaard is. Voor zoet zou je ook niervet kunnen gebruiken.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
noskos zei:
Misschien reuzel gebruiken ipv boter, ik weet dat dat in Mexico min of meer de standaard is. Voor zoet zou je ook niervet kunnen gebruiken.

Ik heb ze eerder eens gemaakt en toen in de olie gebakken, wist alleen dat recept niet meer. Via google kwam ik er zo veel tegen dat ik er maar gewoon ??n gekozen heb.
Zal me er nog eens in verdiepen.
 
wel weer een leuke uitdaging
 
leuk gerecht!
 
Terug
Bovenaan Onderaan