BasBQ
Beef en Steak

Eindelijk de ballen van Frits

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.089
Beste bbq collega's,

Laatste tijd kom ik er nauwelijks aan toe om eens actief te zijn op het forum, laat staan iets te posten.
Vandaag, op deze zondagochtend, toch maar eens met een lekker bakkie pleur er even voor gaan zitten.

Het gerecht wat ik met jullie delen zijn de ballen van Frits. Na al die jaren toch maar eens een keertje gemaakt, mede omdat een we hier in huis iemand hebben die geopereerd was aan der kaak en daardoor geen "harde" dingen kon eten.
Dus zijn Fits z'n ballen zeer geschikt want mij leek het dat Fits softe ballen heeft. :ROFLMAO: ;)

De ballen heb ik enkele weken geleden gemaakt, grotendeels het recept gevolgd maar met als twist een plakje geitenkaas ipv die kauwgom-achtige cheddar plakjes. Zijn wij niet zo'n fan van.

De pic's
20210703_141609.jpg


Plankje weken
20210703_180425.jpg



Ballen gedraaid. Meteen wat kleine snackballetjes erbij voor de visite die de volgende dag kwam
20210703_180420.jpg


En hoppa, op het rooster
20210703_181130.jpg


Na enige tijd ingesmeerd. Toen zag het er al geweldig uit
20210703_184112.jpg



Plakje geitenkaas erop
20210703_184744.jpg


En kort daarna waren ze klaar. Het ziet er prachtig uit
20210703_185502.jpg



Op het bordje
20210703_185949.jpg



Man man man, wat zijn deze ballen toppertjes zeg.
Dat een bal gehakt zo lekker kan zijn. Heerlijk.

Thnx Frits voor het mogen proeven van je ballen.

Bedankt voor het kijken
Rick
 
Geweldig Rick, je hebt er iets heerlijks van gemaakt. De geitenkaas is een leuke twist. Hopelijk kan er nu al weer wat stevigers gekauwd worden.
 
Geweldig Rick, je hebt er iets heerlijks van gemaakt. De geitenkaas is een leuke twist. Hopelijk kan er nu al weer wat stevigers gekauwd worden.
Jazeker Frits. Het afzien zit erop. Gisteren moest ik meteen ribben maken.
De ballen waren een hele verademing na 4 weken yoghurt, soep en shakejes.

Thnx voor je reactie (y)
 
Die zien er zeker goed uit! Ben nieuw op het forum en denk dat ik het recept maar eens moet gaan opzoeken.
Thnx voor het delen van Fris zn ballen ;).
 
Heerlijke ballen liggen er op het bordje. Leuk de variatie die je erop hebt bedacht.
 
Die arme Frits... nu zijn het langzaam aan al de softe ballen geworden... dit wordt een hellend vlak zo... maar lekker lijkt het me wel!
 
Je kan steeds meer kanten op met de ballen van Frits
Deze zien er ook goed uit
 
Geweldige twist Rick, geitenkaas vinden wij hier erg lekker vooral harde kazen en de schimmelkazen.
Zien er heerlijk uit, ben alleen geen echte voorstander van rauwe ui door het gehakt, maar smaken verschillen
anderen vinden het weer fantastisch.
 
Ziet er weer lekker uit!

Leuke twist met die geitenkaas trouwens

En dan voor de running-gag;
Het zijn nu met recht de 'geurende' softe ballen van Frits
 
Rick, niets mis met een lekker balletje.😋
 
Geweldige twist Rick, geitenkaas vinden wij hier erg lekker vooral harde kazen en de schimmelkazen.
Zien er heerlijk uit, ben alleen geen echte voorstander van rauwe ui door het gehakt, maar smaken verschillen
anderen vinden het weer fantastisch.
Thnx Ewald.
Das ook een goeie, een lekker schimmel kaasje. Dat past er prima bij. Kan die bal best hebben. Tis toch al een smaakbom
 
Lekker Rick, dat je deze nog niet eerder gemaakt hebt verbaasd me hoor!
Leuke variatie ook zo!
 
Jo Rick, dat jij nog nooit eerder aan de ballen van Frits hebt gezeten….. En nu moet je ook nog gelijk door naar de ballen van René. Dat wordt een openbaring deze zomer
Ziet er allemaal heerlijk uit, blij dat dichter lief even heeft kunnen smullen van BBQ. Top
 
Ik mag de ballen van Frits hier niet gelijktijdig opdienen met de fatty die hij hier ook gepost heeft....

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ik mag de ballen van Frits hier niet gelijktijdig opdienen met de fatty die hij hier ook gepost heeft....

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
smiddags de ballen en savonds de fatty :ROFLMAO:
 
, blij dat dichter lief even heeft kunnen smullen van BBQ. Top
vooral dat Bram. Ze houdt enorm van lekker eten (en dus bbq) en dat ze dit na enkele weken proefde was goud voor haar.
Mooi is dat :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Terug
Bovenaan Onderaan