BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer short ribs

Patta

Sprokkelaar

Momenteel bezig met short ribs. Maiden voyage. Nu bijna twee uur steady op 140 graden indirect met wat Hickory. Rookt lekker door.

Nu merk ik dat de kerntemperatuur aan het zakken is van 77 naar inmiddels 70 Wat kan oorzaak zijn?

Update: vlees veranderd natuurlijk van vorm. Denk dat ik beter af ben met af en toe de temperatuur checken ipv een vaste prik. Zodoende leert men.

20210424_151729.jpg

Laatst bewerkt:

Patta

Sprokkelaar

Dat was een succesvolle eerste keer! Wat een heerlijk stukje vlees. Wat was ik ongeduldig om het folie te verwijderen. Na het snijden kwam ik erachter dat ik een stuk vet mee had. Die had ik wat netter moeten snijden, maar zoals eerder gezegd; aldoende leert men.

20210424_170126.jpg

20210424_170135.jpg

20210424_174200.jpg

20210424_174427.jpg

bladerunner

Pitmaster

Mooi hoor, ziet er heel sappig uit en mooie verkleuring!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

@rno

BBQ Junkie

Die ziet er goed uit

Ongeduldig? Dat komt mij niet bekend voor 🤣🤣🤣

Ridevi71

BBQ Junkie

zo, das een geslaagde run geweest zeg.
ziet er schitterend uit, mooie fotos gemaakt

Patta

Sprokkelaar

Ziet er fantastisch uit. Hoe heb je het klaar gemaakt?
Ik heb de short ribs enkel zout en peper gegeven. Hierna steady op 140 graden indirect met wat Hickory gerookt tot een kerntemperatuur van 92 graden. Vlees even op adem laten komen en daarna ingepakt in folie nog drie kwartier laten rusten. Makkelijk gerecht! 😄

Dominique

BBQ Junkie

Update: vlees veranderd natuurlijk van vorm. Denk dat ik beter af ben met af en toe de temperatuur checken ipv een vaste prik. Zodoende leert men.
Ik steek mijn probe gewoon in het vlees tussen 2 botten in, en daar blijft hij prima zitten. Alleen opletten dat je het bot niet raakt. Als je nl iedere keer gaat prikken, doe je steeds je deksel open en “ If you’re looking, you ain’t cooking”....

Grimlord

Gemarineerd

Dat ziet er lekker uit!
Short ribs staan hier ook nog op de todolist (maar zal dan ook best gaan voor Black Angus of ander ras met wat meer intramusculair vet).

Bovenaan Onderaan