BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer roken met appelhout!

 
 

Bookie

Kooltjesharker
Berichten
188
Na een zeer drukke periode op het werk nog eens de Q kunnen aansteken in de week 🥳.Voor de tweede keer mijn nieuwe Weber Summit in gebruik!

Mijn vrouw had alvast de kippendrumsticks op 3 wijzen gemarineerd onder de middag:

- Kippenkruiden + satékruiden + lookpoeder
- Satékruiden + Piri Piri + cayennepeper
- Tandoori + lookpoeder + kippenkruiden

Daarna alles op een lage temperatuur laten roken met wat appelhout. Deze keer was de dichting al wat beter van de summit waardoor de temperatuur lager ging(y).

IMG_0080.jpg

"steun" van de fans !

IMG_0084.jpg

IMG_0086.jpg


Genoeg klaargemaakt om ook vandaag nog te genieten. Alles had een leuke rooksmaak en is zeker voor herhaling vatbaar.
De aardappeltjes zijn krieltjes met wat rozemarijn en wat grof Himalayazout, onze favoriet !
 
Ziet er goed uit zeg
Op de laatste foto zijn er al wat kipjes door de "fans" getest? 😁
 
Appel rookhout is hier samen met hickory favoriet.
 
Heerlijk! Welke marinade had jouw voorkeur?
Voor mij persoonlijk (en ook mijn vrouw) was de eerste onze favoriet. Deze kwam met de rook en het zoutgehalte van de rub beter tot zijn recht op de kip. We hadden geen yoghurt om te marineren samen met de Tandoori dus dit staat zeker op de planning voor de volgende keer. Bij de Indiër is dit overheerlijk maar wij zaten nog ver van dit resultaat :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Mooie run. Appel geeft altijd een heerlijk subtiele smaak. Dat moet smullen geweest zijn
 
Lekker zeg, en blij met je Summit natuurlijk!
Ga da foto's zo ff terugkijken op mn laptop, zo op telefoon is t erg klein

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit!

Ben zelf ook fan van appelrookhout en kersen (vooral omdat vrouwlief geen liefhebster is van extreme rooksmaken).
Heb wel wat pakketjes met andere smaken liggen (beuk, eik, rode wijn, hickory maar deze zijn haast nog ongebruikt)
Ben dus steeds voorzichtig in het toevoegen van chuncks, teveel zelfs van appel of kers kan je smaak alsnog om zeep helpen.
Dus blijf ik akkoord met volgende stelregel 'Less is more'

Krieltjes met rozemarijn, wat fleur de sel zwarte peper en dan besprenkeld met een goede olijfolie is hier ook iedere keer een feestje
 
Lekker rooster vol

Je kan maar alvast een plekkie gereserveerd hebben 😉
 
Heerlijk, een complete maaltijd van de Q👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan