BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer ribs op de egg

 
 

PatrickG

Sprokkelaar
Berichten
34
Na wat eerste sessies op mijn ei stond er voor vandaag spareribs op het menu. Ja ik had beter eerst de weervoorspellingen kunnen bekijken maar uiteindelijk een mooi plekje onder de overkapping gevonden.
Doel was de 321 methode, 2 strengen dikbevleesde ribs, wat appel chunks en uiteraard de NOS KOS rub en bbq sauce.

Temperatuur steeds beter onder controle, zat grotendeels strak op 120 graden conform plan. Paar uitschieters waarbij de temp plotseling omhoog ging maar op tijd kunnen corrigeren. Heel gaaf. Resultaat zeer tevreden zo mals heb ik ze nog niet gegeten en de complimenten van de vrouw en kids thuis. Kortom Top. Door de drukte foto’s gemaakt vanaf het inpak werk maar zitten wel wat smakelijke plaatjes bij ☺️. Op naar de volgende sessie

138CE43B-A5FE-4C01-B23E-238C0AA68E93.jpeg


D6E5DC6A-6D08-4DD6-B2A8-251F38ED84DE.jpeg


9C6CA2AD-FDFE-4204-B5DF-EE9CA6109C22.jpeg


CB96CFE4-58EA-428E-92B0-9CFDD1BA2F85.jpeg
 
Hele mooie! Dat moet een feestje zijn geweest
 
Dat zijn mooie ribben. 😋😋
 
Fijne ribjes hoor! 😍
 
Heerlijke spareribs.
Kijk eens of je een metalen dienblad kan vinden om op je platesetter te zetten, dat maakt makkelijker schoon dan een lekbakje.
 
Heerlijke spareribs.
Kijk eens of je een metalen dienblad kan vinden om op je platesetter te zetten, dat maakt makkelijker schoon dan een lekbakje.
Alsof je gedachten kan lezen zat me een partij te irriteren aan dat Alu lekbakje. Zit net te loeren naar rectangular drip pan van green egg zelf maar of die alles afdekt? Kreeg de opmerking thuis al je bent meer spullen aan het kopen dan aan de bbq 😃 . Nu eens kijken of ik het keramiek iets schoner krijg of wellicht kansloos werk .
 
Heerlijk! Doet u mij maar een stukje,..
 
Ziet er lekker uit zeg. Zal vast het wachten waard zijn geweest.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Dat zijn mooie ribbies geworden.
Succes met de BGE.

En wat Frits en Dennis aangeven....lekbakje aanschaffen.
 
lekker hoor
Dat worden geen ribben meer in het restaurant.
 
Dat ziet er goed uit!
 
Mooie ribben, lekker hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan