BasBQ
Beef en Steak

eerste keer pulled pork

 
 

hansi

Vuurmaker
Berichten
60
Morgen ga ik voor het eerst pulled pork maken.
Ik heb 2,5 kilo procureur van de macro.
720.jpg


Wat hardere stukken vet weggesneden
720.jpg


Rub en injectievloeistof gemaakt (noskos recept)
720.jpg


Injecteren
720.jpg


Rubben
720.jpg


Inpakken in folie
720.jpg


Morgen gaat ie erop.

op 125 graden 5uur/74 graden + 2 uur + ingefolied+ 1 uur rusten. Hoelang zou dat ongeveer duren? tis vrij koud buiten.
Ik wil morgen rond half 5 opdienen. Dus de tijd van 74 naar 88 graden in de folie, zijn dat enkele uren? gaat dus om een stuk van 2,5 kilo.


 
Ziet er lekker uit. Dat moet goed komen.

Het is klaar wanneer het klaar is, maar ik zou gokken op een uur of 8.
 
Beter wat extra tijd nemen.. Als hij klaar is inpakken in folie en een oude deken of zo blijft hij nog lang genoeg warm!
 
Een stuk van 3 kilo doet er bij mij in de regel altijd zo'n 9 ? 10 uur over. Inclusief het rusten en inpakken.

Dus ik ga er vanuit dat een stuk van 2,5 kilo ongeveer 8 - 8,5 er over doet. Anderzijds is een van de eerste dingen die ik mezelf heb geleerd als pitmaster is om geduld te hebben en een eventuele tijd van opdienen uit de weg te gaan. Zoals hierboven namelijk al gezegd wordt, je eten is pas klaar als het klaar is. Een hogere dome temperatuur of andere factoren kunnen het eindproduct be?nvloeden en dat wil je niet. Pulled pork dient niet voor niets laag en traag bereid te worden.

Heel veel succes en ik ga je volgen :)
 
Om 6:45 de starter gestart :p
Ondertussen het rooster goed schoon gemaakt.
Gisteren spareribs gemaakt, met een dikke ketjap marinade, die wil ik niet op mn pulled pork.
om 7:30 de procureur erop.
Meteen wat nat pecan hout erbij ( appel heb ik nog niet).
nu afwachen.

Het is idd pas klaar als het klaar is. Maar met gasten incl 5 aanwezige kinderen waarvan 2 onder de 6 maanden oud, wil je toch weten waar je aan toe bent. heb dus een opdien tijd van rond de 17: 00 aangehouden, en dan zien we wel hoe het uitkomt.
 
Succes. Goed begonnen in ieder geval
 
Ruikt het al? succes!
 
Succes!
 
na 5 uur zat ik op 66 graden, dus toen de glaze erop gesmeerd.
720.jpg


Na 2 uur folie eromheen.
720.jpg


En binnen een 1,5 uur ofzo zat ie aan de 88 graden.
720.jpg


Vocht opgevangen, nieuwe folie eromheen, en een uurtje laten rusten.

weer uit de folie.
720.jpg


ff flink aan die pork pullen en ondertussen de eindsaus gemaakt.
Hoefde maar een beetje bij want het vlees was heerlijk mals.

720.jpg

720.jpg


mijn gasten vonden het heerlijk,en mijn vrouw ook ( maar dat is ze wel van mij gewend  :p ), ikzelf vond het ook zeker voor herhaling vatbaar.
 
Heerlijk!
 
Ziet er heerlijk uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Lekker, doe er maar eens als ontbijt!
 
Mooi resultaat, ziet er heerlijk uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan