BasBQ
Beef en Steak

eerste keer MOINK balls

 
 

Rob65

Pitmaster
Berichten
517
Omdat mijn vrouw volgende week jarig is en ik de gasten eens wat nieuwe hapjes voor wil schotelen afgelopen week Moink Balls gemaakt voor de eerste keer.

Dit om te kijken of het wat is en of we ze wel zouden lusten. :D

Recept van Noskos gebruikt. Wel wat minder zout gebruikt. Ik had een pond gehakt waaruit 20 ballen kwamen, echter 19 hebben de keuken gehaald. B-)

19 ballen was echt te weinig, ze verdwenen als sneeuw voor de zon.

Moink1_zpsxnk7g0xt.jpg


Moink2_zpsuhxh7lbm.jpg


Moink3_zpsw6wqqog8.jpg


Moink4_zpsvgvqtbg2.jpg


Moink5_zpsyyvwvcrt.jpg


Moink6_zpsacglkffx.jpg
 
Ow eigenlijk nog een vraag. Hoe doen jullie dat?

Ik had de temperatuur mooi stabiel op 110 gr. Maar bij het insmeren van mijn ballen stond het ei natuurlijk even open. Insmeren, ballen draaien en weer insmeren. Komt er natuurlijk veel zuurstof bij met als gevolg dat de temperatuur omhoog schiet. Heb het al zo snel mogelijk gedaan maar toch.
 
Rob65 zei:
Ow eigenlijk nog een vraag. Hoe doen jullie dat?

Ik had de temperatuur mooi stabiel op 110 gr. Maar bij het insmeren van mijn ballen stond het ei natuurlijk even open. Insmeren, ballen draaien en weer insmeren. Komt er natuurlijk veel zuurstof bij met als gevolg dat de temperatuur omhoog schiet. Heb het al zo snel mogelijk gedaan maar toch.

Je kan je schuif beneden dicht zetten voordat je gaat smeren.
Ben je klaar met smeren doe dan ook even de bovenste schuif dicht sluit de deksel en wacht even een paar minuten voor dat je de schuiven weer open zet.
 
ik zou best in jou ballen willen happen  ;)
 
Heerlijk! Moinks zijn altijd succes!
 
Goeie ballen heb je!
 
Lust ik wel!
 
Lekker hoor!
 
MOINK BALLS scoren eigenlijk altijd. Hier precies eender, zo gauw ze van de Q afkomen zijn ze ook al weg :)
 
Vandaag een hele vracht gemaakt voor de verjaardag van mijn vrouw. Zullen wel weer snel op zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan