BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Kippendijencake

 
 

TdeH

Vuurmaker
Berichten
76
Beste Q-ers,

Aankomend weekend is het Pasen en dus mag er weer wat lekkers op tafel.
nu dacht ik laat ik dit eens vooraf al maken en waar mogelijk nog verbeteren.
De kippendijen heb ik in een braai rub gezet en bodem ingesmeerd met bbq saus.
1 puntpaprika, rode ui, knoflook en champions met een beetje jalapeno/honey/bacon rub als groente en weer afgedekt met de dijtjes.
op ongeveer 160-180c indirect.
NA ongeveer een 45 min uit het cakeblik en afgelakt (2 keer) met bbq saus.
Was prima cakeje en zondag mag die weer!
Dan gaat er iets meer zoet in, denk aan een oosterse marinade zoals teriyaki oid
Tips zijn altijd welkom

20220412_155550.jpg


20220412_174809.jpg


20220412_175134.jpg
 
Dat ziet er geslaagd uit. Zal best smaken denk ik. Heb het zelf nog niet klaargemaakt dus kan niet echt een tip geven.
 
Het ziet er heerlijk uit!

Heb hem ook nog niet gemaakt, maar zo te zien moet ik daar eens werk van gaan maken
 
Ziet er goed uit! Kippendijencake is zeer lekker en een echte aanrader om te maken.
Was de groente goed gaar? Die zou je eventueel vantevoren aan kunnen fruiten.
 
Mooi gelukt zeg. Prima cake.
Om hem zoeter te maken kan je ervoor kiezen om een scheutje cola aan je bbq saus toe te voegen
Of wat honing opwarmen en halverwege het laagjes bouwen even met een kwast honing te smeren.

Met teriyaki voeg je ook weer andere smaken toe dan alleen zoet
 
Dat is een mooie cake geworden zo, het fijne is dat je er echt alle kanten mee op kan qua smaak.
 
Ziet er goed uit! Het is een speels recept waar je eigenlijk alle kanten mee op kan. Ga ik zeker ook eens proberen

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Heel slim om zo'n cake eerst te proberen om te zien of er nog verbeter punten zijn (y)
De cake ziet er heerlijk uit, wat had je er verder nog bij als bijgerechten 🤔
 
Tja als je niet van zoetigheid houdt dan is dit de oplossing om toch cake te eten. Ziet er heerlijk uit.
 
Zo lekker, kippendijencake. Ik heb hem toen gemaakt met pink devil rub en als saus de Lambert’s Sweet Sauce O’Mine, zo lekker. Dit is een wat zoetere bbq saus, echt heel erg lekker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan