BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Caveman Tbone

 
 

Smokie

Vuurmaker
Berichten
67
Dag toppers!

Al een tijdje had ik tbones in de vriezer liggen. Niet iets wat ik mijn gasten vaak voorschotel (want dan is de bbq met 10 min afgelopen).

Affin, warm weer, kleine, dus je moet wat. En laat ik nou net de caveman style altijd al willen proberen en de fotowedstrijd ‘less is more’ zijn. 1+1 is 2 toch?

Dus: kamado aan, flink heet laten worden, t bone droog deppen, verder geen gekkigheid en gaan met dat ding.

F914A4AE-797A-4AF9-ADE6-7247C5C8FB1D.jpeg

3 minuten per kant stond voorgeschreven, maar eigenwijs: lekker 2 minuten. Na de eerste draai lijkt de halve tbone verkoold te zijn.

6C4D626B-2B55-4D9A-8F33-F363C3500AC8.jpeg

Maar eind goed al goed. Ding kwam er mooi af, zeer weinig gruis en ander spul (kamado joe bigblocks rule) en mooi bruin korstje.
FD9BDA36-DEC0-4AE9-8841-FD71563A067B.jpeg

Nog even 10 minuten in de folie en smullen maar. In het kader van less is more een garnituur van een lekkere basic maiskolf en wat stokbrood om de sappen mee op te vegen. Het resultaat:

3D4256EB-4077-442F-A76C-CDDFE31EA2FB.jpeg
 
Blijft toch wel stoer dat caveman garen van je steaks. Hoe was je cuisson? Mooi rood van binnen
 
ziet er lekker uit, dat stukkie vlees met dat mais.
mooie combi
 
Wedstrijd waardig. Toppie hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Netjes gedaan, dat lust ik wel (op het bier na dan :p).
Over de KJ Big Block, doet het zijn naam eer aan?
 
Netjes gedaan, dat lust ik wel (op het bier na dan :p).
Over de KJ Big Block, doet het zijn naam eer aan?
Jazeker! Zelfs het gruis is groot ;) Over het algemeen formaatje vuist tot literpak drinken. Voor een low en slow sessie van 8 uur kan ik met 3 blokken uit, waarna ik genoeg over hou voor wen volgende sessie.
 
Wat ik doe is het houtskool kleiner maken als het goed warm is zodat het vlees meer contact maakt met de rode kolen
Maar had het zeker gelust
 
Terug
Bovenaan Onderaan