BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Brisket

 
 
 
 

Maus

Stoker
Berichten
461
Naar dat ik er hier al vele voorbij heb zien komen, stond dit hoog op mijn todolist.

Ik had er al vaak naar gekeken om te gaan bestellen, maar met weinig tijd in het vooruitzicht stelde ik het steeds uit. Tot vorige week, ik zou deze week beginnen met mijn vakantie dus ben ik snel gaan kijken voor een mooie brisket.

Het is een black angus USA 100 dagen graan gevoerd geworden, en ook nog eens bij een slager weg,die eigenlijk niet ver weg zit voor mij kwam ik bij toeval achter. Dus daar gaan we eens vaker kijken.

Ik ben begonnen met de brisket wat bij te trimmen, zodat er een mooi laagje het overbleef. Voor de tijd had ik alvast mijn injectievloeiatof gemaakt (Ewald zijn geheim, tot hij het vertelde in een ander topic, 1 zakje knorr&maggi jus).
Ik heb eerste de vet kant bestrooid met kruidenmengsel. Links Pezo en rechts Koffierub, toen heb ik hem omgedraaid en heb ik hem ge?njecteerd met de vloeistof, toen dat klaar was heb ik de vleeskant gekruid, weer het zelfde als de het kant ene kant Pezo en andere kant koffierub.

Heb voor 2 soorten gekozen omdat ik eindelijk wel nieuwsgierig was wat ik nu lekkerder zou vinden. En dit leek mij wel een mooie oolossing.  Dit een nachtje laten intrekken en de volgende dag om 0745 ging het vlees op de bastard,ik werd ondertussen wel goed in de gaten gehouden door onze kleine boef. Spannend!! Want wat nou als die droog&taai zou worden. Qtje stond mooi rustig zijn werk te doen rond de 112?, bij 71? kern heb ik de brisket in gepakt, toen weer terug gelegd.

Hij leek nog een sappig, maar blijft nog steeds spannend, bij kern van 90? ben ik gaan prikken, was in mijn ogen nog niet gaar genoeg. Dus nog even blijven liggen. Naar dat hij heel lang bleef steken op 91? nog maar eens gaan prikken en opdat moment heb ik hem eraf gehaald. Hij leek goef te zijn.

Uurtje laten rusten, en toen het moment. Zou die zijn gelukt?

YES, Het is gelukt. Hij was nog mooi sappig de structuur was zoals ik filmpjes en foto's had gezien. We konden met een gerust hart gaan eten. Dit kon ik mijn gasten wel voor zetten.

Hiervan komt ook zeker een 2de ronde.
b01c7bcb7fe99a3380d00e1bfeb533fa.jpg
f0278e24aadd8579e7fa844f60a17b7e.jpg
30fccc7cec8eaf7ee80c542df8537c10.jpg
b265428fc4841c6afb6852d6703927ce.jpg
c23cf5672086e0f4305109e4999c1117.jpg
ea0fc079c35c59930d2d83359ab06659.jpg
3c4e51a49a7fe59a39cacea98d6cecc1.jpg
dc777f7322815e673a0c5812d3971ccc.jpg
e44d0260859b62e653ec3ba51f78069c.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Ziet er heel mooi uit Maus, maar wat had nu de voorkeur de pezo of koffierub?
Oh ja, gefeliciteerd met je Koei en welkom bij "The Big Three"
 
Lekker hoor, gratz met je koetje ;)
 
Keurige brisket, gefeliciteerd met je Koei en mooi dat je nu ook bij de grote drie hoort. :)
Kon je het verschil tussen de beide rubs proeven zoals jij ze gebruikt hebt?
Lijkt me dat beide smaken toch wat in elkaar  overvloeien. :-?
Eet smakelijk! :)
 
Ziet er zeer smakelijk uit.
Gefeliciteerd met je koetje

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Ewald zei:
Ziet er heel mooi uit Maus, maar wat had nu de voorkeur de pezo of koffierub?
Oh ja, gefeliciteerd met je Koei en welkom bij "The Big Three"
Daar ben ik nog niet over uit. Ik vond ze allebei heerlijk.  Mischien lichte voorkeur naar koffierub. Daar heb ik meer plakjes van gehad.
Hans zei:
Keurige brisket, gefeliciteerd met je Koei en mooi dat je nu ook bij de grote drie hoort. :)
Kon je het verschil tussen de beide rubs proeven zoals jij ze gebruikt hebt?
Lijkt me dat beide smaken toch wat in elkaar  overvloeien. :-?
Eet smakelijk! :)
Het verschil was goed te proeven. Natuurlijk in het midden waar de rubs bij elkaar komen werd het wel minder, maar dat is logisch als het zo straks langs mekaar zit.
 
Goed bezig geweest Maus. Heb je mooi gedaan. Lekkere plaatjes weer. Ik moet nog eens een graan gevoede Brisket gaan maken.
Gefeliciteerd met je koei. En welkom bij de grote drie.
 
Mooie plaatjes, een stukje vlees dat mi echt het wachten waard is.
 
Lekker stuk vlees en gefeliciteerd met de grote drie
 
Terug
Bovenaan Onderaan