BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Beer Can Chicken

 
 

MaartenW

Vuurmaker
Berichten
59
Vandaag was het dan zo ver. De beer can chicken op de WMT. Vriend met z'n vriendin kwam langs voor m'n verjaardag en ik ben vrij recent bij het bbq genootschap gekomen. Veel gelezen en voorheen al veel youtube filmpjes gezien. Was met wat eerdere gerechten wat aan het stoeien met de temperatuur, dus dacht dat de BCC wel een goeie oefening was met een (Als het goed is) lekker resultaat. Ik heb de rub van Noskos BCC gebruikt. De temp liep gelijk wel op naar de 220gr, maar onderste schuif dicht en hij liep terug naar 180gr. Wellicht volgende keer eerst de bbq op de juiste temp brengen en daarna pas de kip er op🤔Kippetje lag er ongeveer 1 uur en een kwartier op. Iedereen heeft genoten en het vlees is op! Volgende week met een blikje cola proberen, kijken of dat nog andere smaken teweeg brengt.


Als laatste de vraag, wie was er eerder? De kip of 't ij? 🙂
DSC_0151.JPG
DSC_0152.JPG
DSC_0154.JPG
DSC_0155.JPG
DSC_0156.JPG
IMG-20220320-WA0009.jpg
 
Laatst bewerkt:
BCC is altijd lekker!

Gefeliciteerd.
 
Gefeliciteerd met je tokkie!
 
Lekkere kip. Proficiat met de tokkie award.

Btw, op een W57 past de chicky ook op het vleesrooster.
 
lekker kippetje hoor
gefeliciteerd met je stickertje

bier of cola proef je niet terug. door het blikje blijft ie makkelijk staan. je kan ook iets anders gebruiken.
 
lekker kippetje hoor
gefeliciteerd met je stickertje

bier of cola proef je niet terug. door het blikje blijft ie makkelijk staan. je kan ook iets anders gebruiken.
Ik ben nog wel benieuwd naar cola blikje er onder. Die gaat er van het weekend in🙂 bier proefde je idd niet terug. Overigens viel het me op dat veel bier nog gewoon in het blik zat.
 
Zeker leuk om te maken. Voor de ervaring is het mooi, maar de tokkie award is natuurlijk ook leuk. Wie kent die eigenlijk toe? 🙂
 
Zeker leuk om te maken. Voor de ervaring is het mooi, maar de tokkie award is natuurlijk ook leuk. Wie kent die eigenlijk toe? 🙂

Zodra een admin ziet dat je het volgens de regeltjes heb gemaakt krijg je hem.
 
Ik ben nog wel benieuwd naar cola blikje er onder. Die gaat er van het weekend in🙂 bier proefde je idd niet terug. Overigens viel het me op dat veel bier nog gewoon in het blik zat.
Het bier bereikt het kookpunt niet en zal niet verdampen, je kan beter voortaan een biertje uit zoeken die je lekker vind ,die eerst helemaal opdrinken en met de waterkoker kokend water in het blik doen halfvol , dan er op, zo blijft de binnenkant wel vochtig .
 
Lekker chicky heb je daar op de weber staan. Mooi wat kleur opgepikt. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Het bier bereikt het kookpunt niet en zal niet verdampen, je kan beter voortaan een biertje uit zoeken die je lekker vind ,die eerst helemaal opdrinken en met de waterkoker kokend water in het blik doen halfvol , dan er op, zo blijft de binnenkant wel vochtig .
Helaas maar de helft opgedronken ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Lekker zo'n bcc-tje, gefeliciteerd met je tokkie

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
 
Ik ben nog wel benieuwd naar cola blikje er onder. Die gaat er van het weekend in🙂 bier proefde je idd niet terug. Overigens viel het me op dat veel bier nog gewoon in het blik zat.
dat bedoel ik

blikje leegdrinken, vullen met water en kip erop.
bier weggooien is eeuwig zonde

je heb ook chickensitters. dat is een soort van statief waarop je de kip kan zetten. bij sommige varianten is het meteen voorzien van een schaal waar het vet in druipt. Hier kan je dan heerlijk wat aardappeltjes of groenten garen tegelijk met de kip.

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan