BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer bacon - succes of flop?

 
 
 
 

Rogier

Gemarineerd
Berichten
1.090
Beste mede genoten,

Van de week voor het eerst zelf bacon gemaakt volgens het recept van Noskos. Colorozo zout bij de slager gehaald en de buikspek met dit zout en suiker een week in de pekel gezet. Nachtje drogen en een kleine 2 uur gerookt op 90-100 graden met appel hout tot 65 graden kern.

BD5DB65D-2CF9-42C3-8E5C-0BA59BE20320.jpeg

8B6D56A9-534B-428B-84A2-691582BA112B.jpeg


So far so good.

Vandaag had ik om de bacon te snijden een vlees snij machine van een collega geleend. Alles mooi gesneden…

497CE95E-88FA-4443-8E38-9EA02305F918.jpeg


Na afloop wilde ik de machine schoonmaken. Alles uit elkaar gehaald maar er bleek een roestlaagje op het snijvlak van het mes te zitten. Na het schoonmaken gaf deze nog wat af als ik er met een keukenpapiertje langs ging. 😱

FF24A854-5A09-4963-BED3-DCAE30BDF773.jpeg


Ik weet niet waar ik nu wijs aan doe. Zou dit echt kwaad kunnen qua voedselveiligheid? Of is een kwestie van de bacon even goed afspoelen ook voldoende?
 
Bij ons thuis zouden ze zeggen; krijg je weerstand van.

Denk net als Frits dat het wel meevalt.
 
Top natuurlijk... van een beetje roest krijg je toch helemaal niks?

Oh nee, flop. Foute boel. Stuur maar op naar Leiderdorp dan vernietig ik het voor je!
 
Zolang je het niet proeft zou ik me er niet druk om maken.
 
Dat schuurt de maag. Verder niks aan doen :D
 
Bedankt voor jullie reacties. Niks om zorgen over te maken dus.
Zojuist de eerste paar plakjes lekker met een eitje weg gegeten. Dat smaakte erg goed. Dit ga ik zeker vaker maken!
 
Bedankt voor jullie reacties. Niks om zorgen over te maken dus.
Zojuist de eerste paar plakjes lekker met een eitje weg gegeten. Dat smaakte erg goed. Dit ga ik zeker vaker maken!
Beetje ijzeroxide kan geen kwaad als de smaak verder goed is... (y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan