BasBQ
Beef en Steak

eerste keer aan de slag met de KJ Classic 2.... Buikspek

 
 

patola

Sprokkelaar
Berichten
42
Gisteren een stuk buikspek gemarineerd. nachtje in laten trekken en nu de KJ proberen op 100 graden te krijgen om het buikspek tot 77 graden kern temperatuur klaar te maken.
Ben benieuwd of het meteen goed gaat de eerste keer.....

buikspek.jpg


kj open.JPG
 
Veel succes, gaat vast goed komen!
Je schrijft dat het de eerste keer is dat je de kamado gebruikt, maar hoe komt die dan zo zwart van binnen?
 
Veel succes, gaat vast goed komen!
Je schrijft dat het de eerste keer is dat je de kamado gebruikt, maar hoe komt die dan zo zwart van binnen?
heb hem gister een tijdje aangehad op 120 graden. werd aangeraden door de winkel.
het is dus de eerste keer met vlees erop en de tweede keer dat hij aan is :)
 
Marinade =/= Rub :)
Maar ziet er goed uit, altijd lekker buikspel

ps niet vergeten een foto te maken van je spek op de kamado, voor je het weet verdwijnt het topic in de asbak ;)
 
Marinade =/= Rub :)
Maar ziet er goed uit, altijd lekker buikspel

ps niet vergeten een foto te maken van je spek op de kamado, voor je het weet verdwijnt het topic in de asbak ;)

Ja klopt inderdaad, hij is gerubt ;)

Zo ligt hij er nu bij. kern zit op 69 graden. nog even laten liggen....

buikspek 2.jpg
 
Suc6 . Welke en hoeveel aanmaakblokjes heb je gebruikt?
 
Andere vraag. Heb je zelf het vilt geplakt op zat het er al op? Zoals ik hier zie zijn vilt op zelfde hoogte bij elkaar gebracht. Dus dome en deksel komen samen op zelfde punt. Daardoor kan valse lucht worden aangezogen
15ecb6855d50d598d051199d7f62888b.jpg
 
heb hem gister een tijdje aangehad op 120 graden. werd aangeraden door de winkel.
het is dus de eerste keer met vlees erop en de tweede keer dat hij aan is :)
Aha ik dacht al.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Andere vraag. Heb je zelf het vilt geplakt op zat het er al op? Zoals ik hier zie zijn vilt op zelfde hoogte bij elkaar gebracht. Dus dome en deksel komen samen op zelfde punt. Daardoor kan valse lucht worden aangezogen
15ecb6855d50d598d051199d7f62888b.jpg
hij is zo geleverd. Is dit niet goed?
 
Niet goed wil ik niet zeggen. Maar als je het vilt een keer gaat vervangen zou ik het zo doen:
77d0bb8a7b031392174e118605e9fcba.jpg
 
Bedankt voor de tip. Aangezien de KJ slechts een paar dagen oud is denk ik dat het vervangen nog even duurt.
Ik hou het in de gaten.
 
Hoe is je stukkie spek gelukt?
 
Top . Heb je nog een foto van het resultaat?
 
Mooi gemaakt. Over het vilt zou ik me niet te druk maken.
 
Goed bezig!

Als tip zou ik je willen geven; kijk even naar een lekbakje voor op de platesetter (zelf gebruik ik een rvs dienblad). Dat scheelt in de schoonmaak ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan