BasBQ
Beef en Steak

Eenpansgerecht: Tunesische Shakshuka met Focaccia

 
 
 
 

Maus

Stoker
Berichten
461
Hierbij mijn inzending voor de fotowedstrijd Tunesische Shakshuka, naar wat rond kijken op Google hier oor gekozen om te maken. Zag er goed uit, leek me eens leuk om te maken, in recept wat ik vond zou je het eigenlijk "moeten" eten met  pitabroodjes. Maar in het plaatselijk huis aan huiskrantje zag ik een recept voor focaccia staan, die had ik op mijn todo list staan maar vond het een mooi moment om die ervan af te gaan halen voor bij de Shakshuka.

Recept voor de focaccia: 250 gr bloem, 1 zakje droge gist van 7 gr, 25 ml olijfolie + om te besprenkelen, 1,5 theel zout, snufje zwarte peper, verse rozemarijn, ongeveer 6 cherrytomaatjes.

Doe de gist samen met het water en laat een minuutje intrekken, ondertussen het zout met de bloem mengen en een snufje peper, ik heb er zelf nog knoflook doorgegaan, en in plaats de rozemarijn er boven op te doen heb ik die ook gemengd met de bloem. Voeg het water met gist toe, en meng/oneee dit tot een mooi deeg. Laat dit nu 45 min rijzen.

Benodigdheden voor de Shakshuka: 15 g verse platte peterselie, 200g rundergehakt, 3 middelgrote eieren, 2 middelgrote uien, 1 el milde olijfolie, 1gele paprika, 1rode paprika, 400g tomatenblokjes in blik, 70 g Fairtrade Original kruidenpasta voor Tunesische shakshuka

Ondertussen begonnen met de gehaktballetjes en andere voorbereidingen voor de Shakshuka, het gehakt heb ik gemengd met verse peterselie, beetje zout en peper, ei en een beschuitje. Toen eenmaal gemengd kleine gehaktballetjes van gedraaid en de rest van de groente (paprika en ui en tomaat) gesneden.

Naar 45 min rijzen het deeg in een pannetje gedaan en de gesneden tomaatjes een plekje gegeven in het deeg. Ondertussen stond Bastard Compact alweer netjes te vlammen op 200? ( ben ik blij met die compact, ideaal voor zijn 2tjes)

Ik heb toen de focaccia en de balletjes op de Q gezet, de focaccia moest en plusminus 45 minuten op, de balletjes er af gehaald toen ze mooi kleurtje hadden. En eerst weg gezet.

Om 1645 ben ik Maar weer verder gegaan. Ik heb toen de paprika en ui verdeeld over 2 pannentjes. En deze een beetje gebakken,  toen heb ik het mengsel van de tomaten stukjes, en de Shakshukakruiden erbij gedaan en de balletjes er Weer bij ingelegd zodat ze weer konden opwarmen, her geheeld aan de kook brengen, en als laatste bij beide pannentjes een ei erbij in en deze laten stollen in een kleine 8 min. Het is klaar.

AAN TAFEL!
48bdff65a9812cf34d617e0e140062bb.jpg
c979a020c4539a919bcf1e954d1ff433.jpg
dee912b25b344a3130690f5035f9a9e6.jpg
c44917cccce0f669e2ef14233399a200.jpg
cf68732ed4877d081c5b7bf9cbb29995.jpg
cc593ed6b74750e0c115acbce1d37768.jpg
c644e351a40474d0bb5d8f301afabda6.jpg
952c12808f7ba490cb7be8d2f3a64461.jpg
ffd419914e1dfd0002a09cf289dda616.jpg
18fd742857056462a21122a2c919d0e1.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Mooi verslag met mooie plaatjes van een lekkere hap.
Veel succes met de wedstrijd. ;)
 
Lekker hoor alweer wat op de ellenlange todo lijst ( moet maar 2 keer per dag warm eten ) mooi gemaakt en sucses met de foto wedstrijd .
 
Dat lijkt me wel erg lekker!
 
Lekker maaltje Maus. Mooi verslag en heerlijke plaatjes. Wij maken geregeld Kofta. Maar dit lijkt me ook eens lekker. Had graag even aangeschoven en een vorkje mee geprikt
Succes met de fotowedstrijd.
 
picosuma zei:
Lekker hoor alweer wat op de ellenlange todo lijst ( moet maar 2 keer per dag warm eten ) mooi gemaakt en sucses met de foto wedstrijd .


Anders kom je nooit door die lijst heen geworsteld. :D
 
Mooi gedaan Maus, fijne gerechtjes!
 
Ziet er erg goed en lekker uit Maus.
Hier staat de Shakshuka van Yotam Ottolenghi al redelijk lang op de todo
 
picosuma zei:
Lekker hoor alweer wat op de ellenlange todo lijst ( moet maar 2 keer per dag warm eten ) mooi gemaakt en sucses met de foto wedstrijd .
Heel herkenbaar. En dat zal ook niet veranderen zolang we hier rond blijven kijken.  :)
Ewald zei:
Ziet er erg goed en lekker uit Maus.
Hier staat de Shakshuka van Yotam Ottolenghi al redelijk lang op de todo
Ik zeg snel maken. Het is heerlijk maar eigenlijk heel simpel gerecht.
 
dat ziet er lekker uit zeg.
mooi gerecht
 
Ziet er erg mooi uit, schitterend! Succes met de wedstrijd

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan