BasBQ
Beef en Steak

Een feestje.. Maar nu?

 
 

Mr D.J.

Kooltjesharker
Berichten
215
Daar gaan we.
Ik heb laatst buikspek gemaakt volgens Zeeuws en Walchers recept van Mike. Dit is hier in de familie goed ontvangen. Net zoals de PP en BCC en een lekker brood wat ik gemaakt heb in de laatste paar maanden dat ik een Q heb. (en die heb ik nog niet zo heel lang!)
Maar van het een komt het ander.
Mijn moeder is in Juni jarig,en aangezien mijn familie aangetrouwd of niet het al generaties lang bewijst uiterst vruchtbaar te zijn is er in deze maand een handvol jarigen. Dus het feest word gesmeed tot 1 grote familiebijeenkomst.
Mijn bbq kunsten zijn niet onopgemerkt gebleven en moet dus op deze dag aan de bak.
Nu ben ik zelf ook niet vies van een feestje en wil het dus simpel en niet al te moeilijk doen(lees lange sessies gaan we niet doen).
We gaan dus voor de hapjes. Het is ook niet de bedoeling om een complete maaltijd te bereiden voor de gasten.
Ik heb de beschikking over een Pro-q exel en een 57cm Master Touch.

In ieder geval gaat het Walchers spek worden. Op de Exel. Denk dat we daar mooi de MOINK ballen bij kunnen maken?
Heb ik geen omkijken naar aangezien we daar de DigiQ aan gaan hangen.
Maar voor de mooi en snel nog de Mastertouch.
Graag leuke eenvoudige en lekkere dingen die we daar zo in de loop op klaar kunnen maken.
Dus wat ga ik dan daar mee doen. Alle ideen zijn welkom..

Gr. ikke.

 
als je veel gasten hebt en beperkte rooster ruimte zou ik voor meerdere korte gerechten gaan. bijv Sate (Danbras) of een kebab is goed te maken en je hebt meteen een leuke hoeveelheid op een 57 rooster. MOINKS zijn goed, gevulde groenten (champignons, mini (snoep)paprika;s tomaatjes e.d) een mooie zalm zijde is goed te doen en heeft verder niet veel tijd nodig  Voor spektakel is een Picanha mooi en als een kerntemperatuur meter hebt kan het bijna niet fout (staat ook mooi op de Q) en vergeet een toetje niet een fruit crumble met ijs is simpel en altijd lekker.
Kijk even bij de recepten onder hapjes en bijgerechten voor inspiratie, Succes !     
 
Yep,de Danbras sate natuurlijk.. Die staat op de lijst..
Voor de rest om het duidelijk te maken. Er zal een mannetje of 70 a 80 rondlopen. Sate,prima. Maar Zalm en Picanha is me dan weer even te.. (wil het wel tzt maken trouwens) En natuurlijk is er naast de bbq meer te eten wat door de andere jarigen word gemaakt. Dus voor de duidelijkheid,het is niet de bedoeling om een complete maaltijd te verzorgen. Dat had ik wel even kunnen vermelden in de startpost trouwens..
Ik ga voor de borrelhapjes zeg maar...
 
Jaja,maar het is de bedoeling dat ik hapjes maak. Geen complete maaltijden.
Ik dacht eraan om een dag eerder spareribs te maken en die in losse ribbetjes te snijden. Dan op de dag nog even weer warmmaken op de Q. Is dat wat?
 
Mr D.J. zei:
Jaja,maar het is de bedoeling dat ik hapjes maak. Geen complete maaltijden.
Ik dacht eraan om een dag eerder spareribs te maken en die in losse ribbetjes te snijden. Dan op de dag nog even weer warmmaken op de Q. Is dat wat?

je kan de ribben een dag van te voren op 3 - 2 doen, en dan de volgende dag insmeren met saus en het laatste uurtje pakken
 
Heb zelf vorig jaar een feestje gedaan.
Met wat warmhoudbakken voor hamburgers en sat? gedaan. (dat wilde de gene die het feest gaven omdat de meeste gasten van het type 'wat de boer niet kent...' was)
Daarnaast heb ik 3 grote stukken procureur gemaakt, in honing/mosterd marinade, tot 70 graden en dan in plakken snijden.

Met 2 bge-m, een wga (vega hapjes) en een slagers gasbbq redde ik zo 70 personen :)

Dit jaar een herhaling voor ongeveer het halve gezelschap van toen :p
 
Gyros in een wrap, is ook vrij snel klaar.
 
Boldeagle zei:
als je veel gasten hebt en beperkte rooster ruimte zou ik voor meerdere korte gerechten gaan. bijv Sate (Danbras) of een kebab is goed te maken en je hebt meteen een leuke hoeveelheid op een 57 rooster. MOINKS zijn goed, gevulde groenten (champignons, mini (snoep)paprika;s tomaatjes e.d) een mooie zalm zijde is goed te doen en heeft verder niet veel tijd nodig  Voor spektakel is een Picanha mooi en als een kerntemperatuur meter hebt kan het bijna niet fout (staat ook mooi op de Q) en vergeet een toetje niet een fruit crumble met ijs is simpel en altijd lekker.
Kijk even bij de recepten onder hapjes en bijgerechten voor inspiratie, Succes !   

Boldeagle plus 1
dit zijn allemaal gerechten,  vooral de zalm en de picanha, waar je zeker mee zult scoren
 
Terug
Bovenaan Onderaan