BasBQ
Beef en Steak

Echt briketten

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.623
Heb me net bij de grootgrutter een zak van 8kg Echt briketten voor €8,50 incl btw laten aankletsen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

1591111884325_IMG_3690.JPG
 
Prima briketten hoor. Heb er een paar zakken van gebruikt omdat ze als winnaar uit een test kwamen die ik ergens op internet vond. Gebruik tegenwoordig vaak de kokosbriketten van dammers of ecobrasa.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Prima briketten hoor. Heb er een paar zakken van gebruikt omdat ze als winnaar uit een test kwamen die ik ergens op internet vond. Gebruik tegenwoordig vaak de kokosbriketten van dammers of ecobrasa.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik heb nu van alles thuis liggen. 1 ding is zeker, de zakken Weber brikets uit de aanbieding van vorig jaar gaan niet meer op.
Ga mrg die Echt eens proberen.
Ben ook nog aan het spelen met kokosbriks vanTerlanco ( via Welkoop) en van Vuur& Rook
Ecobrasa ga ik binnenkort in Uden halen.
 
Ik heb de Echt brikets nu twee keer gebruikt. Haalde maar slecht de runtijd en temperatuur.
Vandaag alle briketten eens gewogen op aantal per kg. Allemaal eier formaat.
Uiteraard zegt dit niets over de calorische waarde.

Screenshot_20200606-105720_Excel.jpg
 
Laatst bewerkt:
Update mbt de Echt briketten. 1 zak leeg gestookt.
Nav het lagere gewicht de benodigde kolen voor een gerecht bijgesteld.
Nu prima in orde. Kwestie van ruimer kolen in de bak knikkeren. Voor low slow, bv een beenhammetje accceptabel.

Twee avonden direct mee gegrild. Dan fakkelen deze briketten sneller af dan bv de Webers.
Na een uur is de temperatuur met 1kg briketten niet meer te regelen. Bijvullen is dan nodig.

De briketten roken bij het aansteken fors minder dan de Webers.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan