BasBQ
Beef en Steak

Dry agen

 
 
 

Stijn

Gemarineerd
Berichten
1.579
Een paar maanden geleden heb ik een Dry Ager DX1000 gekocht.

Eerste bedoeling was voor mijn charcuterie, maar als je die hebt staan wil je natuurlijk toch eens dry agen.

Even geluisterd bij een aantal gelijkgezinden of ze wilden mee doen en had direct 5 liefhebbers.
Bij mijn beenhouwer een stukje vlees besteld van 10 à 15 kg, is uiteindelijk 10kg geworden.

Het ras is Parthenais.

Begonnen met 10kg
Na 7 dagen 9,65kg
14 dagen 9,40kg
21 dagen 9,17kg
28 dagen 9,00kg

Maw 10% verlies op 28dagen.

Hieronder foto dag 1 en dag 27
1666877719090.png


Gisterenavond was het dan eigenlijk zo ver, vlees verdelen.
1666877705673.png

1666877697212.png


Zaten 8 ribben in, dus heb 8 steaks gesneden van allemaal een goeie kg.
1666877684649.png

1666877671921.png


Zondag ga ik mijn cote a l'os op de Q slingeren.

@SpooN_05, @Bram, @Barbeknoei, @Ridevi71, @Laurens , benieuwd wat jullie er van vinden...
 
Wow, dat ziet er uit om nu al van te watertanden! :love:
 
Mooi project, lijkt me heerlijk.

Ben benieuwd naar het resultaat.
 
Wat ontzettend gaaf Stijn. Jaloersmakend. Mocht je ooit extra slachtoffers nodig hebben voor je dry age perikelen dan hou ik mij graag aanbevolen 😁
 
Wat ontzettend gaaf Stijn. Jaloersmakend. Mocht je ooit extra slachtoffers nodig hebben voor je dry age perikelen dan hou ik mij graag aanbevolen 😁
als het zo verder gaat ga ik een 2e kast moeten aanschaffen, stukken gaan dan niet meer zo schappelijk geprijsd zijn als nu :LOL:
 
Heerlijk als ge dat zelf kunt. Jammer dat die kasten zo duur zijn. De smaak hou ik wel van
 
Gaaaf! Mag ik ook proeven 😋
 
Jeetje Stijn wat doe je me aan, echt een schitterend stuk vlees :love: dat zal genieten worden 🍷🍷

@SpooN_05 , Hoe smaakte het, was het lekker 🤔
 
Een paar maanden geleden heb ik een Dry Ager DX1000 gekocht.

Eerste bedoeling was voor mijn charcuterie, maar als je die hebt staan wil je natuurlijk toch eens dry agen.

Even geluisterd bij een aantal gelijkgezinden of ze wilden mee doen en had direct 5 liefhebbers.
Bij mijn beenhouwer een stukje vlees besteld van 10 à 15 kg, is uiteindelijk 10kg geworden.

Het ras is Parthenais.

Begonnen met 10kg
Na 7 dagen 9,65kg
14 dagen 9,40kg
21 dagen 9,17kg
28 dagen 9,00kg

Maw 10% verlies op 28dagen.

Hieronder foto dag 1 en dag 27
Bekijk bijlage 46726

Gisterenavond was het dan eigenlijk zo ver, vlees verdelen.
Bekijk bijlage 46725
Bekijk bijlage 46724

Zaten 8 ribben in, dus heb 8 steaks gesneden van allemaal een goeie kg.
Bekijk bijlage 46723
Bekijk bijlage 46722

Zondag ga ik mijn cote a l'os op de Q slingeren.

@SpooN_05, @Bram, @Barbeknoei, @Ridevi71, @Laurens , benieuwd wat jullie er van vinden...
10% is wel heel erg netjes hoor, ik zit vaak op 20a25% in 28 dagen.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik vaak vrij jong vlees heb, vlees van vrij jonge dieren dus.
Uit ervaring heb ik kunnen merken dat dat meer vocht bevat, alleen ik weet exact waar het vandaan komt. En dat de dieren een goed leven hebben.

Verder ziet het er heerlijk uit, en hoop dat je er nog heerlijk van gaat genieten of heerlijk van hebt mogen genieten.
 
Jeetje Stijn wat doe je me aan, echt een schitterend stuk vlees :love: dat zal genieten worden 🍷🍷

@SpooN_05 , Hoe smaakte
Voor mij persoonlijk mag hij nog iets verder door rijpen.

Wat niet weg neemt dat het een heerlijk stukske vlees was 😋😋 en lekker mals.
Heb er met het hele gezin van genoten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan