BasBQ
Beef en Steak

Dry aged Montbéliarde côte de boeuf

 
 
 

Grimlord

Gemarineerd
Berichten
1.417
Vandaag is het vaderdag in België, dus ideaal moment om nog eens een dry aged stukje vlees te bereiden.

Bij de slager naar de rijpingskast zitten staren en gekozen voor een mooie còte de boeuf van het Montbéliard rund. Een uit het Franse Jura afkomstig dubbeldoel ras.

Hierbij werden ovengebakken krieltjes geserveerd, met look, rozemarijn en citroentijm.
Verder nog wat kastanjechampignons met look&peterselie en nog wat groene aspergepuntjes.
20210613_111010.jpg


Het vlees simpel gekruid met peper en zout en dan indirect tussen de Q tot ongeveer 50⁰
20210613_112210.jpg


Tijdens het wachten tot het vlees aan zijn kerntemperatuur zat, zat ik plots met een kater.
20210613_121358.jpg

Na het bereiken van de kerntemperatuur, het gietijzeren rooster op de Q gelegd en deze flink opgestookt tot boven de 250⁰ en vervolgens de côte de boeuf afgegrild tot een kern van 58⁰
20210613_125149.jpg


Het vlees nog even laten rusten en in tussentijd de asperges gegrild.
20210613_125605.jpg

We hadden weer een lekkere maaltijd en die Montbéliard is een smaakvol stukje vlees.
20210613_130402.jpg
 
Hebben het zelf nog klaar moeten maken op vaderdag 😱

maar ziet er goed uit
 
Hebben het zelf nog klaar moeten maken op vaderdag 😱

maar ziet er goed uit
Ik kook nu eenmaal graag en mijn vrouw heeft niet meteen interesse in het leren werken met mijn kamado.
Dus op zich geen straf voor mij.
Vanavond volgt nog een nieuw projectje, een probeersel met het oog op een verjaardagsfeestje begin volgende maand.
 
Bij ins hetzelfde. Vrouw eet er graag van, maar ermee leren werken zit er niet direct in.

Maar deze middag moesten we bij mijn schoonouders gaan eten. En vanavond geen bok meer op eten. Dus vandaag geen koken voor mij 😁
 
Toen ik 58 kerntemperatuur las was ik even bang voor een te gare steak maar hij ziet er nog erg mooi uit. Geniet van je vaderdag!
 
Ik kook nu eenmaal graag en mijn vrouw heeft niet meteen interesse in het leren werken met mijn kamado.
Dus op zich geen straf voor mij.
Vanavond volgt nog een nieuw projectje, een probeersel met het oog op een verjaardagsfeestje begin volgende maand.
Mijn kamado 😱😁

mijn vriendin opent het deksel als ik met m’n handen vol aan kom lopen 👍🏻👍🏻
we zien het probeersel wel voorbij komen toch?
 
Toen ik 58 kerntemperatuur las was ik even bang voor een te gare steak maar hij ziet er nog erg mooi uit. Geniet van je vaderdag!
Die 58 is hier de compromis-temperatuur. Voor mezelf mag het nog iets roder zijn, de vrouw heeft liever net iets meer gegaard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan