BasBQ
Beef en Steak

Dry Aged Black Angus

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.157
Deze morgen postte mijn turkse slager een filmpje op FB en instagram dat hij BA tomahawks had. Dus maar weer naar daar, maar toen ik hem in de vitrine zag liggen, was er toch net iets te veel vet aan voor mij en de vrouw (zie eerste foto).

Maar hij heeft ook altijd wel de Cote à l'os van BA liggen en dry aged is natuurlijk heerlijk. dus weer 2 stukken mee, samen net geen kilo. Jammer dat ze niet even dik waren, maar dat regelen we wel tijdens de reverse sear.
Eerst prepareren met PEZO en wat lookpoeder en terwijl ik daarmee bezig ben, weet mijn vrouw een schitterende foto te nemen waar onze Theo aan het likkebaarden is :ROFLMAO:

Voor de rest een reverse met een blokje eik erbij. De vorige keer deed ik met deze stukken vlees mee voor de wedstrijd 'met been', maar toen had ik niet gerookt omdat ik de pure smaak eens wilde proeven van die dry aged. Deze keer dan wel gerookt en kan hij zeker hebben.

Mijn vrouw was toevallig een recept tegen gekomen van fluffy rolls en ging ze sowieso maken en uiteindelijk besloten om deze bij het avondeten te voegen. Vermits ik op de KJ bezig was, zijn ze gebakken in de oven. Dit dan met wat kruidenboter past er perfect bij en is eens iets anders dan aardappeltjes of pasta.

IMG_5951.jpeg


IMG_5952.jpeg


5d9c0879-be96-41e8-8561-b28a96dde14a.jpeg


IMG_5955.jpeg


IMG_5958.jpeg


IMG_5960.jpeg


IMG_5961.jpeg


IMG_5964.jpeg
 
Lekker hoor. Goed vlees heeft niet veel nodig hoor.
 
De slager toont mooi vlees. Mooi.
Gerecht ziet er netjes uit. Lekker basic met een broodje.
Had me ook wat voor de hond achter gehouden?
 
De slager toont mooi vlees. Mooi.
Gerecht ziet er netjes uit. Lekker basic met een broodje.
Had me ook wat voor de hond achter gehouden?

De hond is er nog maar een paar weken. Is nu 15 weken oud. Bedoeling is dat hij niet van tafel gaat mee eten, maar dat zien we wel op termijn. Ergste is dat er achteraf altijd wel heerlijke beentjes zijn, maar die zijn gevaarlijk omdat ze gebakken zijn en kunnen splinteren.
 
Dat heb je mooi voor elkaar, altijd leuk om samen te koken.
 
Mooie stukjes vlees zeg.
 
Je boft maar met zo’n slager
Hier ligt de vitrine niet zo mooi gevuld.

Ziet er goed uit op’t plankie
 
Wat een schitterende foto, met theo zeg.
Dat Is je vriend vanaf nu.

En oh ja, je bordje eten ziet er goed uit hoor
 
Theo trekt nog iets meer naar mijn vrouw. Zij gaat ermee naar de hondenschool en vermits ze van thuis werkt, is ze het meeste bij hem.
Gelukkig bedelt hij niet.

Ik maak ‘s morgens altijd een slaatje klaar voor op het werk. Veelal met tonijn, zalm of makreel. De poezen staan dan altijd paraat omdat ze weten dat ze het blikje mogen uitlikken :ROFLMAO:
 
Fijn plankje eten zo. Z'n slager moet je in eren houden. Top
 
Idd, mooie vitrine bij die slager.
Die Toma zou ik toch ook gedurfd hebben.

Welk ras is Theo?
 
Oeiioeii. Lekker hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan