BasBQ
Beef en Steak

druipbak voor BGE L

 
 

Mosseltje

Stoker
Berichten
481
Bij de HANOS in Breda de perfecte druipbak voor mijn BGE L gevonden.
(Die van 40cm)


foto_zpsfd7e2c15.jpg




Deze bak past precies tussen de pootjes van de platesetter.
De bak is van vrij zacht aluminium gemaakt en daardoor zeer eenvoudig schoon te maken met een RVS schuursponsje.



DSC04448_zps9d95533e.jpg

 
Velletje aluminium folie er omheen en je hoeft helemaal niet schoon te maken ;)
 
Ben juist zo blij dat ik geen velletjes aluminium folie meer nodig heb. 
schater.gif


Maar in praktijk maak ik de plaat zelden schoon.
Afgelopen weekend voor het eerst schoon gemaakt en het viel me op hoe makkelijk het ging.
Met een staalborstel heb je zo een laagje aluminium eraf geschaafd zodat de plaat weer blinkt.
shiny.gif
 
Had het geen effect op je temperatuur? Met je platesetter legs up in de uitsparingen van je fire ring sluit je je luchtgaten volgens mij nagenoeg helemaal af met een schaal die precies tussen de pootjes past. Of je moet natuurlijk je platesetter niet in de sparing maar op de hoge rand zetten, dan is er hoogteverschil en zul je stukken minder afsluiten.
 
Ok, op naar de Hanos dus :)
 
coelho zei:
Had het geen effect op je temperatuur? Met je platesetter legs up in de uitsparingen van je fire ring sluit je je luchtgaten volgens mij nagenoeg helemaal af met een schaal die precies tussen de pootjes past. Of je moet natuurlijk je platesetter niet in de sparing maar op de hoge rand zetten, dan is er hoogteverschil en zul je stukken minder afsluiten.

Het lijkt alsof de plaat er voor gemaakt is.
Ik merk geen verschil bij gebruik in de BGE.

Het is moeilijk op de foto's te zien maar er is geen obstructie van de airflow.

foto1_zps1acd9d8c.jpg


foto3_zps294e8ffc.jpg


foto2_zpsc9caafaa.jpg
 
Mag je die ook op de flavorizers van de Weber genesis zetten zodat je minder schoon te maken heb naderhand? Is toch klein nadeel van gas bbq 8)
 
Het is een Fruit de Mer plaat dus het mag waarschijnlijk niet eens in de BGE.  ;)

Als het past op de Genesis kan je het gewoon gebruiken.
Ik heb de schaal al getest tot 260 graden.

 
Smeltpunt aluminium ligt op 660 graden, dus zolang je 'm niet direct op de kolen legt, moet het lukken.
 
El Fumarole zei:
Smeltpunt aluminium ligt op 660 graden, dus zolang je 'm niet direct op de kolen legt, moet het lukken.
Dat wordt met mijn gas bbq zo wie zo moeilijk 8)
 
Terug
Bovenaan Onderaan