BasBQ
Beef en Steak

Douglashouten BBQ tafel Weber kettle 47cm en Master touch premium 57cm

HvB

Tondelzoeker
Berichten
11
Ook ik wil jullie deelgenoot maken van mijn project. Een BBQ tafel van Douglas hout van 195x80x90. Mijn wens was om beide Webers in te bouwen en in het midden een opbergruimte te creëren. Ik vond op zolder nog een oude lattenbodem welke ik gebruikt heb voor de zij-, en achterkanten.
Mijn voorkeur gaat uit naar het zoveel mogelijk in verstek te verwerken en zo min mogelijk zichtbare (schroef) verbindingen. Daarnaast vind ik leuk om zo veel mogelijk te hergebruiken van de BBQ en heb dus net als vele anderen de handgreep zelf gefabriceerd met daarbij gebruik makend van de kunststof greep van de Master Touch. De planken in midden/opberggedeelte zijn verzonken in de staanders.

De finish is in zicht. :)🏁

F54B375C-2EA4-43BB-BDF3-89E03618411F.jpeg


2BFC0E15-F963-4A3B-AC04-61F9BA30A543.jpeg


32B7721E-28A1-46C8-9C20-8D2A1BED8E8E.jpeg


AB0E87CF-676D-402C-B792-1CB8EA0DBF0D.jpeg


4C77E483-AD92-4485-B724-7E00852C0268.jpeg
 
Ziet er mooi uit! Zal je veel plezier van hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: HvB
Hier het eindresultaat. Gisteren alles in de olie gezet en op MP een tweede as-pan voor de 47cm kettle gevonden. Deze ook voorzien van een zwarte laklaag zodat het geheel met elkaar matched.
9AB6A31D-CDF2-4EDD-BAA3-8BAF8BE174A2.jpeg
E5A703F6-1E8D-4C9E-B41C-196A4949FC55.jpeg
 
Mooi gemaakt hoor! Wellicht een domme vraag maar hoe haal je de deksel van de 57 eraf? Ik zie namelijk geen handvat bovenop.
 
  • Leuk
Waarderingen: HvB
Mooi gemaakt hoor! Wellicht een domme vraag maar hoe haal je de deksel van de 57 eraf? Ik zie namelijk geen handvat bovenop.
Dankjewel! Ben er ook er content mee. De deksel van de Master Touch Premium 57cm zit met een verend scharnier punt aan de achterzijde vast. Werkt ideaal want je kan deze op verschillende hoogtes open laten staan en niet alleen open of dicht. 👍🏻
DFFCD174-98B1-467D-95CD-7328D884031C.jpeg
 
Prachtigmooi meubel heb je daar! Ik wou dat ik rechterhanden had, helaas ben ik gezegend met 2 linkerhanden.
 
  • Leuk
Waarderingen: HvB
Mooi gedaan. Daar ga je veel plezier aan beleven.
 
  • Leuk
Waarderingen: HvB
Dat is een mooi meubel en fijne werkruimte. Ben inspiratie op aan het doen om zelf ook een meubel te maken. Ik zie ook vaak dat de poten er onder blijven, maar bij jou hangen de webers mooi. Ik heb ook de 57 cm mastertouch, met welk materiaal heb jij die opgehangen als ik vragen mag?
 
  • Leuk
Waarderingen: HvB
Mooi meubel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: HvB
Dat is een mooi meubel en fijne werkruimte. Ben inspiratie op aan het doen om zelf ook een meubel te maken. Ik zie ook vaak dat de poten er onder blijven, maar bij jou hangen de webers mooi. Ik heb ook de 57 cm mastertouch, met welk materiaal heb jij die opgehangen als ik vragen mag?
De BBQ’s hangen in hoekijzers. Afhankelijk van de dikte van het blad bepaal je de afmeting. Heb daarnaast ook veel inspiratie opgedaan op de volgende site: https://rtlniels.nl/bbq/bbq-meubel/
Veel bouw plezier!
 
Heel mooi gemaakt. Daar ga je veel plezier aan beleven!
 
  • Leuk
Waarderingen: HvB
Heel mooi meubel, ik ga een soortgelijk meubel maken.
Mijn vraag is hoe heb je het scharnier uitgemeten zodat het nog functioneert?(close up foto!)
Wat is de maat van de planken van het blad?
Groet Jeroen.
 
  • Leuk
Waarderingen: HvB
Heel mooi meubel, ik ga een soortgelijk meubel maken.
Mijn vraag is hoe heb je het scharnier uitgemeten zodat het nog functioneert?(close up foto!)
Wat is de maat van de planken van het blad?
Groet Jeroen.
Goedendag Jeroen,

Dank! Ik heb de omtrek van het deksel incl scharnier afgetekend op het blad. Het blad bestaat uit 4 planken douglashout met een totale breedte van 80cm. Bij het scharniersysteem/punt moet je rekening houden met ca 12cm in breedte en 7cm aan lengte en 15cm diepte aan uitsparing. Dit komt bovenop de 1,5 tot 2cm speling langs de rand van de BBQ welke echt nodig is omdat het geheel echt wel warm wordt.

Groet, Hugo

image.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan