BasBQ
Beef en Steak

Dorito Chicken Nuggets aka Dorito Bites

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.155
Vermits ons zoontje zot is van nuggets en dorito's, mij er vandaag eens aan gewaagd. Met de nadruk op 'gewaagd', want hij is zot van die nuggets uit de frituur en de supermarkt. Vorig jaar in Florida kreeg hij overal echt kip nuggets en vond hij niet lekker. Dus ging ik het risico nemen.

Hij heeft me goed geholpen met de dorito's te molestreren en zelfs enkele stukken te wentelen.

Zijn eerst beet was: 'Mmmm, lekker, moet je proberen papa'. En na 2 stuks was het: 'ik heb genoeg', en dan weten mama en papa al dat hij het eigenlijk toch niet zo lekker vond :D

Zelf moet ik ook wel bekennen dat de smaak van de dorito zelfs toch wel wat verloren gaat. Ik had paprika genomen, en voor het verkruimelen een paar gegeten, maar die smaak komt na het bakken niet meer terug. Volgende keer eens de spicy versie nemen of eens wat chili's er tussen vermalen :ROFLMAO:

Maar mama en papa hebben ervan gesmuld. Ik ga het recept zeker mee nemen voor bv eens finger food als onze vriendenkring hier nog eens allemaal samen over de vloer komt. We doen niet altijd een etentje, maar soms ook gewoon zuipen met finger food en dat vinden we heerlijk.

Hier een impressie, alhouwel er niet veel aan te zien is en het eigenlijk ook even rap in de over klaar gemaakt is. Maar ik wil toch minstens 1 x per week de Joe in vuur steken :ROFLMAO:

Ah ja, het hoopje er langs is courgetti met groentjes, klaar gemaakt in de wok ... op het electrisch fornuis. Dat is mijn vrouw haar taak :ROFLMAO:

IMG_7885.jpeg


IMG_7887.jpeg


IMG_7888.jpeg


IMG_7889.jpeg
 
Je kan zeggen wat je wilt maar ze zien er wel lekker uit! Waren ze een beetje knapperig?
 
Je kan zeggen wat je wilt maar ze zien er wel lekker uit! Waren ze een beetje knapperig?

Oh jazeker. Ze waren perfect in orde. In het recept stond kern 70°, maar was met iets anders bezig waardoor ze naar 75° zijn gegaan. Maar dat vormt bij kip geen probleem. Het eerste wat mijn vrouw bij kip doet, is doorsnijden en de kleur bekijken :D En was perfect gebakken en knapperig. Wel vervelend klusje om ze te wentelen, want om de 6 a 7 stukjes hingen de doritokruimels zo dik op moijn vingers dat ik ze toch even moest wassen. Gelukkig heeft mijn zoontje geholpen.
 
Mooi gemaakt hoor. Dit lijkt me super lekker. Ga ik zeker eens maken. Volgende keer een paar voor je zoontje in de frituur doen. Of in sprayen met backing spray. Werkt ook goed bij schnitzel.
Het wordt vaak geadviseerd om je bloem te kruiden bij dit soort gerechten. Iig dat zie ik regelmatig bij div. YouTube filmpjes.
Misschien dat je op die manier de paprika/zout smaak wat naar boven kan laten komen.
 
Mooi gemaakt hoor. Dit lijkt me super lekker. Ga ik zeker eens maken. Volgende keer een paar voor je zoontje in de frituur doen. Of in sprayen met backing spray. Werkt ook goed bij schnitzel.
Het wordt vaak geadviseerd om je bloem te kruiden bij dit soort gerechten. Iig dat zie ik regelmatig bij div. YouTube filmpjes.
Misschien dat je op die manier de paprika/zout smaak wat naar boven kan laten komen.

Kruiding mocht meer zijn. Had de werkwijze van bbqhelden en daar deden ze geen extra kruiden erbij en ik ging er vanuit dat dit was omwille de kruiden van de Dorito’s.
Maar volgende keer ga ik het wel wat meer kruiden. En als het met vrienden zonder kids is, word het heel spicy :D
Die backing spray nog nooit van gehoord.
 
Ziet er goed uit
M’n vriendin had er afgelopen weekeind over
 
He, das leuk zeg. Hier een dochter die ook wel van nuggets houdt. We gaan deze zeker eens maken.
Zo te zien heb je kipfilet gebruikt en geen kippedijen?
En hoe lang duurde het ongeveer tot ze eraf mochten?

Dank voor het delen.


We doen niet altijd een etentje, maar soms ook gewoon zuipen met finger food en dat vinden we heerlijk.
Wij ook 😂 :cool:
 
He, das leuk zeg. Hier een dochter die ook wel van nuggets houdt. We gaan deze zeker eens maken.
Zo te zien heb je kipfilet gebruikt en geen kippedijen?
En hoe lang duurde het ongeveer tot ze eraf mochten?

Dank voor het delen.



Wij ook 😂 :cool:

Als ik hier over kippedijen spreek met de mensen, vragen ze 'huh?'. Dat is typisch iets nederlands. Wel te krijgen hier, maar België heeft het vooral op de filets gemunt. Vermits we beiden wat op ons lijn letten en kip mager is, liggen er altijd wel tussen de 10 en 20 stuks ingevroren :D
Zodra ik kippedijencake wil maken, ga ik er zelfs achter moeten gaan zoeken :D
Ik schat dat ze er ongeveer een 20 minuutjes op gelegen hebben. De tijd die ze in de meeste recepten ook vermelden. Maar voor kiek wil ik zeker zijn omdat mijn vrouw een helse schrik heeft voor roze stukjes in het kippetje. Dus had de kernthermometer gebruikt. In principe dus ideaal voor fingerfood omdat het wel snel klaar is en het gewoon op 180 à 200° indirect is. Kun je het met andere hapjes klaar maken omdat er enorm veel mogelijkheden zijn op deze temperatuur.
 
Ziet er lekker uit, dat gaat er hier bij de "kleintjes" (10, 8 en 2) ook wel in. (Bij papa en mama ook hoor ;) )
 
Mooi gerecht. Smakelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan