BasBQ
Beef en Steak

De rokende ballen van Frits

 
 
 
 
 

Jet

Gemarineerd
Berichten
1.773
Al vele jaren zie ik de ballen van Frits langskomen, en tot mijn spijt had ik deze nog nooit geproefd.
In de veronderstelling dat wij geen rookplankjes meer hadden, kwam mijn wederhelft met de mededeling dat wij die wel hebben.:eek:
Het bleek dat we nog 2 speciale plankjes hadden en een stapeltje gewone rookplankjes.
DSC_0757.JPG


Deze 2 plankjes zijn het vuur nog bespaard gebleven, dus de gewone cederhoutenplankjes gebruikt.

De plankjes een paar uur in water laten weken, mais afbakbolletjes op de BBQ afgebakken, daarna de bacon op de BBQ.
500 gram HoH gehakt gekruid met Spareribkruiden van Verstegen en 4 ballen gedraaid van elk 125 gram.
Rauwe ui door het gehakt vind ik niet lekker, die worden niet gaar, dus ala Frits schijven ui op de BBQ gegaard aan een stokkie, ik heb zoete uien gebruikt.
Cocktail saus zelf gemaakt naar traditioneel huisrecept. de rokende ballen van Frits gelakt met een blend van Blues Hog BBQ sauce, Blues Hog Red Tennessee en frambozenjam. Plakjes nepkaas erop, die stiekem toch erg lekker zijn.
Aangezien de Ballen van Frits weinig groente bevatten, @Barbeknoei moest het geheel een beetje worden aangekleed in de vorm van een heerlijk spitskoolsalade
(Spitskool, mosterd, azijn, suiker, olie, rozijnen, appel, KAAS en wortel)


DSC_0766.JPG
DSC_0768.JPG
DSC_0772.JPG
DSC_0780.JPG
DSC_0787.JPG

DSC_0794.JPG
DSC_0795.JPG
DSC_0800.JPG
DSC_0804.JPG
DSC_0808.JPG
DSC_0809.JPG
DSC_0820.JPG
DSC_0822.JPG


Wat vonden we ervan, de rokende ballen van Frits zijn een blijvertje🥳
Een heerlijk broodje Bal, met een goede BBQ smaak, we hebben echt genoten van de ballen van Frits.
Voor mij de volgende keer een plakkie extra kaas en wat meer ui.
 
Die ballen van Frits zien er goed uit. Die ga ik ook eens op mijn lijstje zetten
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Laat die ballen van Frits nou toch eens met rust, die arme man...
 
Rokende ballen nog wel ;) Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen... Maar de ballen van Frits zijn een blijvertje.
 
Zo geeft iedereen zijn eigen draai aan de ballen, heerlijk.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Die ballen zien er goed uit! Zal vast gemaakt hebben. Staan hier ook nog steeds op het lijstje om te maken;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Poor Frits....Jet met rokende ballen aan de haal.... 😉
 
  • Haha
Waarderingen: Jet
Plankjes verstopt voor je Jet? 😱
Die ballen hebben lekker gerookt en lekker belegd met kaas en bacon

Van de spies erdoor krijg ik een onderbuik gevoel.
Die Frits toch 😁
 
  • Haha
Waarderingen: Jet
Zo, dat ziet er heerlijk uit. Daar heb je een mooi broodje bal van gemaakt 😍😍.
En een lekkere bescheiden salade.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Nu ben ik waarschijnlijk de enige die ze nog niet gemaakt heeft.
Shame on me.

Bedankt voor het delen Jet. Ze stijgen op de todo.
Mooie reportage (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Eigenlijk zou er ook nog een extra icoontje moeten komen naast het spek/varken/kip/koe voor de ballen van Frits.
Ergens ben ik het hier natuurlijk mee eens, al vind ik dan toch de MOINK balls nog meer een klassieker. En om nou 2 soorten ballen stickers bij te houden 😂
 
Ergens ben ik het hier natuurlijk mee eens, al vind ik dan toch de MOINK balls nog meer een klassieker. En om nou 2 soorten ballen stickers bij te houden 😂
Moinks zijn inderdaad klassieker, maar om nieuwe leden aan te zetten om nieuwe technieken te leren zijn firts zijn ballen beter, namelijk het gebruik van een rookplankje.
Moink stelt eigenlijk niet zo veel voor vind ik.
 
pwoah ze zijn zo lekker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Aan die ballen wil ik ook wel even knabbelen, lekker hoor.
 
  • Haha
Waarderingen: Jet
Terug
Bovenaan Onderaan