BasBQ
Beef en Steak

De knoop is doorgehakt!

Finidi

Tondelzoeker
Berichten
1
Hallo allemaal,

De laatste weken ben ik me aan het verdiepen in de kamado. Via dit forum ben ik al een stuk wijzer geworden en heb nu de knoop doorgehakt om er een aan te schaffen. Ik heb de keuze al teruggebracht tot 2. Het wordt de Monolith Classic Pro of de Kamado Joe Classic 2. Volgens mij zeer vergelijkbare exemplaren en ook in dezelfde prijsklasse, maar mochten jullie mij nog kunnen helpen in het maken van een keuze dan hoor ik het graag. Omdat ik de kamado ook wil gebruiken om vlees te roken heeft de Monolith op dit moment een kleine voorsprong.

Verder ben ik er zeker van dat ik via dit forum nog heel veel kan leren, en hoop ik op mijn beurt in de toekomst nieuwe barbecue enthousiastelingen te kunnen helpen met advies.

groeten,

Vincent
 
Welkom, op beide kan je gewoon goed vlees roken. Op bijna elke bbq met deksel kan je roken. Kj is wel completer en heeft een D&C systeem meegeleverd
 
Of de KJ completer is, weet ik niet. Ik heb zelf al twee jaar naar volle tevredenheid een monolith. Zeer compleet afgeleverd. Rook luikje is ook handig. Accessoires niet de hoofdprijs. Beiden zijn A-merken. Beiden zullen veel plezier opleveren. Succes/sterkte met de keuze.
 
Welkom bij het genootschap

Succes met de laatste knoop
 
Hoi Vincent,
welkom bij het Genootschap
 
Welkom Vincent,

Moeilijke keuze. Beide zijn topmerken.
Ik heb toen voor KJ gekozen, omdat over monolith in Nederland weinig geschreven was/is.
Ik weet niet precies waarom, maar je hoort hier weinig over.

Ook leek mij die rooktoevoer eerder een zwakke plek, maar dat zal onwetendheid zijn.
 
Welkom Vincent en succes met je keuze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan