BasBQ
Beef en Steak

De jaarlijkse Appeltaart

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.071
De appels van eigen boompje zijn James Grieve appels en die zijn vroeg om te oogsten, normaal vanaf de 2e week augustus maar omdat ik zure appels wil voor de taart oogst ik ze 1 week eerder.
Helaas dit jaar een slechte oogst, door de vele harde wind zijn veel bloesem en jonge appeltjes verloren gegaan.
Dit jaar dus 1 Granny Smith van de Groenteboer erbij
Dit jaar de rozijnen alleen geweld in Strohrum, voor 1 nacht.

BBQ op 170-175 graden, en best wel lang op de BBQ voordat ik de kleur goed vond, 2 uur en 30 minuten.
Zoals de traditie het wil is er weer een gedeelte naar de overburen gegaan, kreeg vanmiddag een appje met de mededeling dat ze een punt gegeten hadden, ze vonden hem heerlijk, ze gaven een dikke10 !!.
Wauw.

recept:


DSC_1107.JPG

DSC_1117.JPG

DSC_1120.JPG

DSC_1123.JPG
DSC_1132.JPG
DSC_1136.JPG
DSC_1148.JPG
DSC_1153.JPG
DSC_1165.JPG
DSC_1168.JPG
 
Topper! Die Bastogne ga ik ook eens doen. Gebruik meestal custardpoeder, maar dit lijkt me ook erg lekker
 
De appeltaart was deze keer weer zoals vanouds geweldig 🥰 ik ben absoluut niet van de taart en zoetigheid maar deze is gewoon super lekker, niet zo'n zoete hap maar heerlijk zuur/zoet.
 
Ziet er geweldig uit. Ik hou absoluut niet van de standaard appeltaart, maar ga jullie taart met "appelcompote" toch eens proberen. 😁
 
  • Haha
Waarderingen: Jet
Die had ik graag geproefd. Ik waag me niet aan appeltaart. Die mijn vrouw bakt vind ik heel erg lekker.
 
Ik gebruik hoe gek het klinkt paneermeel op de bodem, ooit als tip gekregen van een banketbakker. Neemt het vocht goed op en hierdoor blijft de bodem krokant. Je proeft niks van de paneer.
Haha dat doet ons pap ook altijd, en zijn vader was dan weer (banket)bakker. De custards heb ik dan weer van moeders geleend;)
 
Deze moet ik niet laten zien anders sta ik aankomend weekend een taart te bakken :p
 
Zo, dit ziet er lekker uit, ik heb geen eigen appelboom maar deze komt zeker op de to do lijst, mooie taart, fijne plaatjes !
 
Geweldig resultaat! Ik ben ook fan van de bastogne bodem. Proef je iets terug van de Q?
 
Ziet er weer goed uit

Is de smaak van de rozijnen bevallen?
 
Heeerlijk! Ziet er echt prachtig uit. En een goede trigger om weer eens een taart te gaan maken! Bedankt.
 
Wauw, wat een mooi gebruinde appeltaart. 😋
 
Als ik een appeltaart zo mooi kon bakken @Ewald , zou ik het niet bij één keer in het jaar houden hoor.. haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan