BasBQ
Beef en Steak

de ballen van Noskos, oftewel moinkballs

 

Sandeman

Kooltjesharker
Berichten
144
wilde dit als een van de eerste dingen uitproberen voor BBQ 2.0 en hoe kun je beter beginnen daarmee dan (bijvoorbeeld) moinkballs. Dus wat supermarkten bezocht, woon in een dorp van nog geen 2000 man dus de lokale super heeft niet alles, en nadat we alles hadden, er aan begonnen. Helaas wel met gehakt uit de super, de slager was met ons gehakt bezig maar bij thuiskomst hebben we een lade vol van de slager alleen is ie vergeten het gehakt in te pakken :oops:

IMG_20200724_181206.jpg


resept grotendeels aangehouden, las bij de reviews dat men het vaak té zout vond dus zout heb ik overgeslagen. De knoflookpoeder voor 50% vervangen voor verse knoflook.

alles op 33gram afgewogen en in de rub gezet;

IMG_20200725_160330.jpg


in de bacon..

IMG_20200725_161907.jpg


en nu in de rook van het kersenhout op de Q.

IMG_20200725_162706.jpg


zo meteen de helft met de honey glaze en de andere helft met de "sweet baby Ray's sweet 'n spicy" bbq saus..

IMG_20200725_165712.jpg


foto's van het eindresultaat volgen nog......
 
Gebruik een pannetje of klein bakje om de saus op de balletjes te krijgen. Die tip van Noskos is waardevol. Kwasten duurt eindeloos.
Enigszins jaloers zie ik je foto's tegemoet. Krijg honger, wetende dat we simpel brood eten hier :unsure: Eet smakelijk

Yes, dat hadden we inderdaad ook bedacht. Heb een grote mok gepakt :)

nu met de saus op naar de 70gr...

IMG_20200725_174917.jpg
 
IMG_20200725_182612.jpg

IMG_20200725_182604.jpg


Waren érg lekker, mijn voorkeur ging uit naar de variant met de sweet baby Ray's sweet 'n spicy. Ik vond ze zonder zout toegevoegd te hebben nóg een tikkeltje aan de zoute kant, niet erg als je ze als snack met een koud biertje neemt maar voor bij een mailtijd mocht het wat minder nog..
 
Pfff ik heb de balg nog vol van de Mexicaan.... maar vooruit, als toetje? Schuif maar door.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Jij hebt lekker ballen, die durf ik zo in de mond te nemen
 
dit is zoooo lekker. ze zijn goed gelukt zo te zien. Top gedaan
misschien volgende keer minder zoute spek nemen? ontbijtspek of zo?
 
Die ballen van Dennis gaan er wel in hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan