BasBQ
Beef en Steak

DanBras Sateh - zoals het hoort

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Hoi,

Met de carnaval niet meer aan toegekomen om nog een keer DanBras sateh te maken volgens het bekroonde recept:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=3484.0

Dit keer kippendijen gebruikt ipv kipfilet.
Ik had 2 ziplocks gemaakt met in totaal ongeveer 1,5Kg sateh blokjes gemarineerd in de diepvries gegooid. Voordat ie in de diepvries ging wel eerst een dag laten marineren.



Vervolgens de blokjes aan satehpennen gedaan - wat een werk was dat zeg. Eerte keer dat de punten van de pennen bot leken te zijn :-/ :-/


Uiteindelijk toch gelukt en indirect op de BBQ (250C).






Daarna nog even direct (geen foto's) en het resultaat voor serveren (halve portie):




Wat vonden we ervan?
Onze kleine man die liever 'sateh uit die zakjes had' heeft zich een 'slag in de ronte' gegeten! (zoals wij dat zeggen) en heeft gezworen nooit meer zo'n zakjes aan te raken. Hij heeft zelfs de satehsaus die ik er bij had gemaakt niet aangeraakt B-) :>
Mijn twee dames waren vol lof en ik zelf moet ook zeggen dat dit BY FAR de allerlekkerste sateh is die ik ooit heb gehad.
Het recept is absurd goed maar pak dan idd wel kippendijen en geen filet! Wat een verschil is dat zeg!

@DanBras:
Nogmaals excuses dat ik ooit gevraagd heb hoe ik die sateh kan opwarmen! Er valt nooit iets op te warmen - ze gaan altijd op  ;)  :D




 
Die zijn echt heerlijk, krijg gelijk trek.
 
Ik was nog aan het denken wat ik dit weekend op de grill moest leggen, maar ik ben er uit. Vanavond meteen wat kippendijtjes in de marinade leggen

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Ziet er heerlijk uit en ja je blijft er i.d.d. van eten. ;)
 
Hahaha.
Ook hier zeer favoriet.
En zoals al vaker op het forum gezegd : eenmaal zelf klaargemaakt en gegeten vanaf de bbq, dan durf je het niet meer in een restaurant te bestellen, uit angst dat het niet zo lekker is als thuis.
 
Dat is met veel dingen zo. Ik denk dat de meesten hier geen spare ribs en konsoorten meer durven bestellen op restaurant
 
De allerbeste sateh ever, gaat altijd schoon op en idd zonder saus :)
 
groundhog667 zei:
@DanBras:
Nogmaals excuses dat ik ooit gevraagd heb hoe ik die sateh kan opwarmen! Er valt nooit iets op te warmen - ze gaan altijd op  ;)  :D
Haha....nee hoor, helemaal zelf weten en gemak dient de mens  :D
Als je bewust die keuze maakt en weet & accepteert dat het dan iets minder smaakt dan vers, dan is er niets aan de hand.

Je hebt ze namelijk ook die wat van het recept en/of verse bereiding afwijken en dan achteraf gaan mieren dat de smaak ze tegenviel. Ik heb het zelfs ??n keer zo erg gehad, dat iemand geen ketjap had gebruikt want die wist niet wat dat was en waar dit te krijgen was, dus dit maar uit het recept had weggelaten. En dan vervolgens miepen dat de smaak een beetje tegenviel en vlak was  :-O

Maar ze zien er goed uit en blij dat het gesmaakt heeft  :)
 
Zolang het smaakt is mag je alles volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Tegenwoordig maak ik ze van kophaas. Toppertje!
 
Gisteren voor het eerst jouw familie recept gemaakt. Stukje procureur en kippendij, 48 uur in de marinade en daarna indirect garen en afgrillen op bastard. Het was heerlijk, dank voor het delen!
ae0c701861cdc0a6494dd1d78d63f7c9.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er goed uit, staat hier ook nog op de to-do list.

Stook jij je bastard op via een firestarter?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
PM_Thijs zei:
Gisteren voor het eerst jouw familie recept gemaakt. Stukje procureur en kippendij, 48 uur in de marinade en daarna indirect garen en afgrillen op bastard. Het was heerlijk, dank voor het delen!
Ziet er goed uit en leuk te horen dat het gesmaakt heeft  :D
 
ik heb nu DanBras sateh vlees (kippendijen en procureur) in de marinade liggen.
maar het is een beetje teveel dan wat ik nodig heb.
wat is nu verstandig het vlees wat te veel is uit de marinade droogdeppen vacumeren en dan invriezen of  eerst de bbqen en dan afgegrild de vriezer in.
 
Lijkt mij dat als je ze goed hebt gemarineerd dat je ze dan mooi kan invriezen dat zou ik iedergeval doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Te veel dan bras??? Dat is mij nog nooit overkomen!! Ik zou het bakken en de volgende dag door de nasi doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan