BasBQ
Beef en Steak

Cote de Boeuf

 
 

TdeH

Vuurmaker
Berichten
76
Beste mede q-ers,

Het werd weer eens tijd voor een lekker stukje vlees en wat voor een, de Cote de Boeuf.
Ik had hem een tijdje terug in het restaurant besteld en had best wel wat verwachtingen van het vlees omdat het natuurlijk wel een naam heeft in de vorm van Tomahawk en Ribeye (ja allemaal hetzelfde).
Echter in het restaurant maakte dit stukje vlees niet mijn verwachtingen waar(toch een echte vlees /steak restaurant dus je mag wel wat verwachten toch).
Nu maar eens zelf maken dacht ik.
Dames en heren wat een verschil en wat is dit lekker!
Wat zout en peper, meer is echt niet nodig
Ik lust het graag rare dus de kern temperatuur tot 39-40c laten komen daarna kort afgrillen en serveren.
Deze staat zeker vaker op het menu zelfs het vet is enorm lekker om je vingers bij af te likken

20211218_183046.jpg


20211230_185122.jpg
 
Lekker hoor!
Meer dan peper en zout zou voor mij ook niet hoeven.

Sowieso wat je zelf maakt kan geen een restaurant aan tippen.
 
Wat ik persoonlijk lekker vindt is een klein beetje roomboterknoflookjus met verse tijm erop.

Als ik dit zo zie krijg ik spontaan weer trekšŸ˜…
 
Mooie stukje vlees en is prachtig afgegrild. had ik wel gelust.
 
Als je eenmaal met het BBQ virus besmet bent is het lastig om in een restaurant nog goed te kunnen gaan eten. Zeker als je de gerechten gaat bestellen die je normaal op de BBQ maakt. Nu gaan wij enkel nog lunchen. Vooral omdat de kindjes dan mee kunnen en dan vaak op de locatie kunnen spelen. Maar dat gezegd. Laatste dag van de kerstvakantie toch even de grens over gevlucht en in BelgiĆ« gaan uiteten. En daar had ik sinds lange tijd een steak gegeten die echt subliem was. Dus het kan wel šŸ˜Ž
 
Terug
Bovenaan Onderaan