BasBQ
Beef en Steak

Controller: kant-en-klaar of 'zelf' bouwen?

minitrue

Tondelzoeker
Berichten
6
(omdat er in het HeaterMeter Discussiedraadje geen antwoord komt, maar ik er maar een aparte post van...)

Al een paar jaar ben ik een regelmatige gebruiker van mijn Kamado Joe 2 en een controller lijkt me een fijne toevoeging die het leven net iets makkelijker maakt. Nu ben ik best digitaal vaardig, maar minder als het echt aankomt op solderen enzo.

Een voorgesoldeerde vesie van de heatermeter bestellen op https://store.heatermeter.com/products/heatermeter-v4-3-kit?variant=25577213574 lijkt me haalbaar, maar het blijft een beetje onduidelijk waar ik de extra onderdelen nog vandaan haal. Los van de Raspberry Pi, moet ik dus nog een behuizing laten printen, een tussenstuk (laten) maken voor achter de schuif en nadenken over een servo en/of een blower.

Klopt dat zo ongeveer? En zijn er nog recent mensen die een heatermeter in elkaar hebben gezet? Of kiezen we tegenwoordig gewoon voor een Fireboard, iKamand of andere kant-en-klaar controller voor +300 euro?
 
Ik ben daar ook nog over aan het twijfelen, nu een EasyBBQ in gebruik maar het valt me op dat de probes vrij snel de geest geven en om nou elke keer nieuwe probes van 10 euro p/s aan te schaffen, is in mijn ogen ook maar nutteloos.

Behuizing printen zal het probleem niet zijn. De onderelen voor heatermeter zijn ook wel los verkrijgbaar (voor zover ik hier heb gelezen).

Voorzover ik gezien heb, moet je nog wat losse probes aanschaffen.

Waaronder dit de types zijn die ondersteund worden (voor zover ik de site van heatermeter kan geloven).


Maverick ET-72/73


Labeled as


  • ET-7
  • ET-72
  • ET-73
  • ET-72/73
Verder nog steeds hoop onduidelijk ja..
 
Hahah ja die 1e begint al met “coming soon”......

Voor wat betreft die andere, een behuizing is zo gemaakt op de printer. Die andere dingen kan je bestellen. Blower zit er sowieso niet bij
 
Laatst bewerkt:
Hoihoi,

Heb eerst zelf wat in elkaar geknutseld, regelaar, relais en fan. Leuk om te doen, maar wilde toch wat extra.

Daarna heb ik een heatermeter gekocht, werkt prima, je moet het een en ander instellen, maar dat is goed te doen, maar was niet echt tevreden.

Nu gebruik ik al een lange tijd de FB1 met pit viper, werkt super, de app werkt fijn, foto's toevoegen, pid software werkt goed. Kost een paar centen maar je hebt alles wat je wil, ook zeer goed te gebruiken zonder fan. Het is het geld zeker waard.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Hahah ja die 1e begint al met “coming soon”......

Voor wat betreft die andere, een behuizing is zo gemaakt op de printer. Die andere dingen kan je bestellen. Blower zit er sowieso niet bij
Nee, maar die blower zit dus al bij het pakket van de HeaterMeter 4.3, dacht ik. Dat lijkt me iig het meest 'compleet' om te bestellen. Ik wil niet het risico lopen om dan weer ergens bij amazon of in china een obscuur onderdeeltje te moeten bestellen.
 
Nee, maar die blower zit dus al bij het pakket van de HeaterMeter 4.3, dacht ik. Dat lijkt me iig het meest 'compleet' om te bestellen. Ik wil niet het risico lopen om dan weer ergens bij amazon of in china een obscuur onderdeeltje te moeten bestellen.

Nee zit er niet standaard in die moet je mee bestellen. Is 1 van de keuzes die je hebt. Maar ik ga er vanuit dat zijn spullen ook gewoon uit China komen. Daar komt tenslotte een hoop vandaan.
 
Nee zit er niet standaard in die moet je mee bestellen. Is 1 van de keuzes die je hebt. Maar ik ga er vanuit dat zijn spullen ook gewoon uit China komen. Daar komt tenslotte een hoop vandaan.
Oh, ik heb er ook geen probleem mee als de spullen uit China komen, maar ik wil wel graag heel zeker weten dat het de goede spullen zijn, die werken met de rest. Daarom heb ik niet zo'n probleem met het pakket.

Maar ik denk dat ik een dezer dagen de bestelling wel ga plaatsen. Ik hou je op de hoogte.
 
Ik gebruik de BBQ Guru CyberQ Cloud en sinds kort ook de BBQ Guru UltraQ.
Werkt perfect (alleen moet de app nog wel wat verbeteren, maar controllers werken feilloos).
Natuurlijk heeft zelf bouwen ook wel wat....
 
Ik heb nog een paar heatermeters liggen die ik moet testen.. heb er meerdere gemaakt toen ik mijne maakte en moet alleen de dampers nog maken maar niet meer aan toegekomen.
Maverick themoprobes erbij en een pi zero.
Zijn de thermocouple versies die ik er ook bij heb.
Pm me maar bij interesse;)
 
Beste DRuw,

Ik heb wel interresse in een heatermeter als je die nog hebt?


Gr Daanton
 
Beste DRuw,

Ik heb de power connectie opnieuw gesoldeerd alleen zie ik nog steeds dat als ik de stekker iets verdraai dat de HM uit en aan gaat dus iets van slecht contact. Misschien wel baan breuk.

Die baan breuk kan ik met een draadje wel bekijken alleen een nieuwe case met de uitvoering zoals ik die hebt als je dat zou kunnen leveren zou mij dat wel helpen.

Hier foto van mij HM uitvoering:

13020DB9-2D40-42E7-B511-F7311AD19591.png


41A83278-9D17-4541-9CCE-1CA09A1F5EB4.png
 
Je bent gewoon op zoek naar een nieuwe case? Weet je zo welke dit was?
Thingiverse bevat redelijk wat versies.


Welke ik heb is het probleem met de case, dat weet ik dus niet en bij thingiverse zie je niet de versie welke ik heb. Kijkend naar de locatie van de 3leds.

Misschien dat deze info helpt, mijn HM komt uit ronde 10 van Nosmo. Ik heb ook een PM naar Nosmo gestuurd maar daar krijg ik geen reactie van.

maw wie weet welke HM uitvoering ik nu precies heb?
 
Zie het. Je ledjes zitten horizontaal en alles wat ik op thingiverse zie zit verticaal.
 
Mijn 3D printer heeft even kuren die ik hopelijk deze week opgelost krijg.
Ik ben de jouwe weleens tegengekomen maar ik heb dat 3d model daarvan niet.
Zal ff kijken of ik die vinden kan.
Graag ff per pm, daar krijg ik mail van namelijk:)
Mooie thread hijack trouwens maargoed je hebt ook in meerdere topics wat gezet zie ik. Ik kwam op de heatermeter.com site deze tegen: https://tvwbb.com/threads/hm-4-2-4-3d-printed-case.53332/
 
Laatst bewerkt:
Hoi DRuw,

ik dank je dat je reageert, ik heb je link bekeken maar ook hier zie ik modellen waarvan de 3leds links vertikaal zijn geplaatst en dat is toch echt anders dan de versie welke ik heb.
Mogelijk dat ik ergens overheen gelezen heb, wil je dan aangeven wat je precies bedoeld?
 
Er gaat een link naar een Google drive pagina waar volgens mij allemaal versies op staan.
Zal ff kijken straks wat er allemaal op staat want dat lukt niet op m'n mobiel:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan