BasBQ
Beef en Steak

Chocoladetaart met mango (vrij naar een recept van Weber)

 
 

Tijmnan

Stoker
Berichten
416
4b1d9d6b.jpg


Ik ben net begonnen met de bbq voor andere dingen te gebruiken dan alleen grillen, zoek dus mogelijkheden. Wij zijn verzot op desserts, vandaar dat met plezier ??n van m'n 1e probeersels deze taart is.

Ingredi?nten:
Taart: 150 gram pure chocolade, 75 gram (room)boter, 3 eieren, (2 cl rum; heb ik niet gebruikt ivm kinderen), snufje zout, 100 gram suiker, 100 gram bloem en 1 theelepel bakpoeder.
Mangomengsel: 1 mango, 1 eetlepel suiker, 1 citroen, 1/2 vanillestokje.
Extra: roomijs, pas op het laatst toegevoegd.

770a7060.jpg


BBQ vast aangezet om te laten opwarmen naar ca. 160 graden Celsius.
Chocolade met boter au-bain-marie (in een pan bovenop een pan heet water) laten smelten, zo nu en dan even roeren.
Eieren splitsen en meng de dooiers met het chocolade-botermengsel (voeg evt. de rum toe), alles goed mengen.
Eiwitten met een snufje zout stijf slaan (wanneer je de kom op de kop houdt en het mengsel valt er niet uit, dan is het goed. Favoriet onderdeel bij bakken van mijn zoontje). Langzaam de suiker door de eiwitten mengen.

746a324f.jpg


Bloem en bakpoeder toevoegen aan chocolademengsel en dan eiwitmengsel er voorzichtig doorscheppen (niet roeren, dan blijft het luchtig).
Het geheel in een met bloem bestoven aluminium bakje doen en dit geduren de 35-40 minuten bij ca. 160 graden Celsius bakken.

af23a83c.jpg


Ondertussen de mango schillen en het vruchtvlees in stukjes snijden.
Het vanille-stokje halveren en opensnijden en het binnenste eruit schrapen.
De schoongeboende citroenschil raspen.
De vanille met de suiker mengen en de citroenrasp erdoor mengen en dit mengsel door de mangostukjes scheppen.
Laten intrekken.

c38badd4.jpg


Wanneer de taart klaar is, deze bestrooien met poedersuiker, dan in stukjes snijden en op een dessertbordje een stukje leggen, een bolletje ijs erbij doen en een schepje mangomengsel. Wij vonden het erg lekker en hebben 2x dessert genomen.
 
Dat ziet er heel lekker uit!

Denk dat ik morgen ook maar eens aan het bakken op de Q ga als ik dit zo zien..
Worden ze thuis denk ik ook wel blij van :)
 
Recepten zoals ik ze graag zie, bedankt voor het delen.
 
dat ziet er heerlijk uit, kan ik ze hier thuis ook heel erg blij mee maken
 
heerlijk zeg!!!
 
Lekker! Dank je voor het delen!
 
Die rum had er trouwens best in gekund hoor, is iets meer dan een eetlepel en de alcohol is echt wel weg na die tijd in de BBQ.
 
Mmmmm ziet er erg lekker uit Nanda.
Erg mooie post ook.
Ik zeg "goed bezig"  :)

Gaat op mijn ToDo lijstje

Vanuit het pittoreske Obertraun

Mac
 
Een topreceptje. Ook maar eens een keer proberen. In elk geval een goed idee! Bedankt!
 
Inspirerend! Dankjewel!
 
@ Noskos
Die rum had er trouwens best in gekund hoor, is iets meer dan een eetlepel en de alcohol is echt wel weg na die tijd in de BBQ.
Geldt dat ook voor de alcohol in 'beer-can chicken' ? Vervliegt die alcohol ook zo snel? Mijn zoon is verzot op kip, maar pas 5 jaar en heeft al voldoende slechte gewoontes van zichzelf  ;)
 
Of je nu water of bier in dat blik hebt zitten, je proeft geen verschil ;)
 
Thnx, dan wordt het bier  ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan