BasBQ
Beef en Steak

Chimney cap van meerwaarde? (Bastard Large)

JWZ

Vuurmaker
Berichten
78
Heeft 1 van jullie op de kamado een chimney cap geinstalleerd ipv de margrietschijf? En zoja, waarom? En hoe bevalt dit?
Ik heb een Bastard Large, die uitstekend bevalt en waarmee ik erg goed de temperatuur kan controleren. Hij staat alleen niet overdekt in de tuin en met het slechtere weer in aantocht, vind ik het wel lekker als de regen niet binnenkomt. Is een chimney cap daarvoor een (letterlijk) waterdichte uitkomst? Het gaat met name om low and slow gerechten, waarbij je mogelijk een langere periode regen hebt.

En zijn er andere overwegingen in het wel/niet gebruiken van zo'n ding?
 
I love the chimney Cap. Zoveel beter dan de Margriet. Ik heb hem op mijn BGE L en Kamado joe jr

Kan helemaal gesloten

e5d2dbc889f5b570a4cbaa3b03187a99.jpg


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
 
Functioneel doet deze precies wat het moet doen. Maar het oog wilt ook wat, ik heb deze na een uur van mijn BGE Large gehaald want het deed compleet afbreuk aan het uiterlijk (over smaak valt niet te twisten). Maar heb je geen overkapping dan heeft deze zeker meerwaarde tijdens neerslag.  :)
 
Ik heb hem op mijn Big Green Egg large zitten, ideeeal!
 
Ik heb er ook een op mijn BGEmedium en vind hem veel prettiger om de temp te regelen dan de margrietschijf.
Vraag aan denman1710: waar heb je die cap voor de Joejr vandaan? Of heb je er extra vilt om gedaan?
 
Jorte zei:
Ik heb er ook een op mijn BGEmedium en vind hem veel prettiger om de temp te regelen dan de margrietschijf.
Vraag aan denman1710: waar heb je die cap voor de Joejr vandaan? Of heb je er extra vilt om gedaan?
Nee een vulring van smokeaware.

https://www.greeneggtotaal.nl/product/minimax/minimax-accessoires/adapter-ring-t-b-v-rvs-schoorsteenkap-mini-max/
3bac83ae71fcac6d77636afa32807389.jpg


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Hari-Bo zei:
Functioneel doet deze precies wat het moet doen. Maar het oog wilt ook wat, ik heb deze na een uur van mijn BGE Large gehaald want het deed compleet afbreuk aan het uiterlijk (over smaak valt niet te twisten). Maar heb je geen overkapping dan heeft deze zeker meerwaarde tijdens neerslag.  :)

Ben het helemaal met Harry eens, functioneel hoor ik alleen maar lovende verhalen, esthetisch vind ik het absoluut niet.
 
Dank allemaal, ik ga het nog eens overwegen. Mooi is het idd niet.
Maar ik wil in de regen ook low and slow gerechten bereiden. Iemand met een margrietdschijf wel eens in de volle regen gebbqd?
 
Ewald zei:
Dank allemaal, ik ga het nog eens overwegen. Mooi is het idd niet.
Maar ik wil in de regen ook low and slow gerechten bereiden. Iemand met een margrietdschijf wel eens in de volle regen gebbqd?

Een (vis) paraplu gebruiken.

Of zoiets:









Zou idd een mooie oplossing zijn maar die met die elastieken zo koud door het dekzeil in ons winderige Hollandse  klimaat ?
Ik weet niet of dit lang meegaat. :-?
Wellicht nog een puntje voor verbetering :-/
 
Pvc met ringen. Zou lang moeten meegaan.  Maar ik heb ook een chimney cap.  Bevalt erg goed. Ik kan de temp er beter mee regelen dan met de Margriet.
 
Vroeger had je houten schepen en ijzeren matrozen

Mijn bbq?s staan gewoon in weer en wind en doen het ook gewoon als het regent hoor
 
noskos zei:
Vroeger had je houten schepen en ijzeren matrozen

Mijn bbq?s staan gewoon in weer en wind en doen het ook gewoon als het regent hoor

Vroeger was je op je veertigste al dorps oudste.  ;)
Ik vind  het ideaal een kapschuur met regen of sneeuw ik sta droog met de barbecues en geen last van wind, en daarbij ook leuk voor een winter barbecue buiten.  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan