BasBQ
Beef en Steak

Chickenwings uit de basket

 
 
 

WilfredK

Kooltjesharker
Berichten
189
Rustige dag, mooi weer. Tijd voor een makkelijke maaltijd.

Vandaag mijn basket maar eens geprobeert.
Kilootje kippenvleugeltjes flink in de rub gezet en in de basket gedaan. BBQ op 175, blokje appel erbij en dat ding aan het spit gehangen.

Na zo'n 50 minuten waren ze mooi genoeg om nog even af te lakken op het rooster...en toen gebeurde het 😔.
Ik haal het spit eraf en de basket valt gewoon open! Meer dan de helft van de kippies op de grond. Normaal hanteer je de 3 seconden regel maar aangezien mijn kin, door verbijstering, reeds 30 seconden naast de gevallen kip lag, was ik daarmee te laat.
Gelukkig waren mijn vrouw en ik maar samen dus het was te weinig maar genoeg.

De lucky ones dus op het rooster afgelakt en 10.minuutjes laten liggen. Samen met wat geitenkaas salade en wat patat was het toch een smakelijke makkelijke maaltijd.

.....aanpassing aan de basket is reeds gedaan 🤓

20210529_171326.jpg


20210529_173007.jpg


20210529_182504.jpg


20210529_183555.jpg
 
Oei dat is altijd schrikken als er eten op grond valt. Degene die je gered hebt zien er super uit.
zit je basket niet onder de rub door al dat draaien?
 
Oei dat is altijd schrikken als er eten op grond valt. Degene die je gered hebt zien er super uit.
zit je basket niet onder de rub door al dat draaien?
Ja Frits....die basket kan wel een badje gebruiken nu. Ik denk dat ik de kip de volgende keer een dag in de marinade zet ipv rub haha
 
Balen dat ze op de grond zijn gevallen. Maar deze kipvleugeltjes zien er top uit!
 
Ja Frits....die basket kan wel een badje gebruiken nu. Ik denk dat ik de kip de volgende keer een dag in de marinade zet ipv rub haha
Heb ook een spieshouder gezien voor aan het spit, die is misschien nog handiger.
 
Heerlijke kippetjes👌🏻 Zonde van de ontsnapte.. hoe kwam het dat hij open ging?
 
Balen dat die basket open is gegaan. :mad: Reden?
Gelukkig heb je nog wat kunnen redden. Lekker.
 
Ik heb sinds gisteren ook een basket. Ga het goed in de gaten houden. Prima winds trouwens!
 
Zonde

Maar diegene die het bord wel gered hebben zien er goed uit
 
Ik heb sinds gisteren ook een basket. Ga het goed in de gaten houden. Prima winds trouwens!
Het klemmetje van de "deksel" was te slap. Ik heb deze een stukje teruggebogen zodat hij nu veel meer klemt.
 
Ik heb niks gehoord wat weg gepiept zou moeten worden en ik heb bijna de hele dag buiten vertoefd. Maar het bordje ziet er goed uit.
Hier kwam ik niet verder dan een paar zelf gemaakte sjaslieks en gegrilde ananas.
Ik rook trouwens wel vroeg de barbecue, wind stond mijn kant op :LOL:
Weet je zeker dat je niets gehoord hebt? Ik heb mij wel wat laten ontvallen namelijk hahaha.
En de Q stond redelijk op tijd aan inderdaad :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan