BasBQ
Beef en Steak

Cherry Coke ribs

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Ik had deze nog op mijn lijstje staan, dus het moest er een keer van komen.
Ribs en alle benodigdheden bij elkaar gezet
DSC02088_DxO-1.jpg

DSC02090_DxO.jpg

Smoker op temperatuur gebracht, wel met diverse handicaps ivm wat sneeuw en windvlagen.  ;D
DSC02092_DxO.jpg

Ondertussen de glaze gemaakt van Cherry Coke, Kersenjam, en een scheut Big Bob Gibson BBQ sauce
DSC02094_DxO.jpg

Na de eerste 3 uur in de folie gepakt met  een scheut Cherry Coke en wat appel azijn.
Hierna de glaze gebruikt en na de laatste sessie kwamen ze zo op het bordje terecht:
DSC02097_DxO.jpg

DSC02099_DxO.jpg


Wat vonden we ervan, de glaze geeft een lekkere zoete smaak en is een keer wat anders dan een meer standaard rib (als die al bestaat  ;D )
Edit, fotootje vergeten en toegevoegd

Groeten, Mike




 
Mike, hoe werken die woodchips in vergelijking met chunks? (blokje hout)
 
RedFox zei:
Mike, hoe werken die woodchips in vergelijking met chunks? (blokje hout)

Ik vind blokjes fijner werken, maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken  ;)
 
dank voor reactie, ik vroeg me het al af......morgen hier baby back ribs op het menu na de succesvolle PP van vandaag  :)
 
Ben gek van cherry ribbels,ziet er goed uit.
 
Dat zijn lekkere ribbels!!!!
 
structor zei:
Ik had ze met oud en nieuw gemaakt, ik vond het ook wel een fijne afwisseling voor een keer. Ik had tegelijkertijd deze nieks cherry ribs ook gemaakt, had je deze al een keer gemaakt. Zo niet dan is je todo-lijst netto niets geslonken ;).

Verdorie, is de everlasting todo list weer niet korter geworden  ;)
 
structor zei:
Ik had ze met oud en nieuw gemaakt, ik vond het ook wel een fijne afwisseling voor een keer. Ik had tegelijkertijd deze nieks cherry ribs ook gemaakt, had je deze al een keer gemaakt. Zo niet dan is je todo-lijst netto niets geslonken ;).
Emiel, hoeveel chipotles in adobe heb jij in je sauce gedaan? In het recept van Niek, bedoel ik.
 
Lekkere ribjes, doe mij maar een halve slab!
 
Dominique zei:
structor zei:
Ik had ze met oud en nieuw gemaakt, ik vond het ook wel een fijne afwisseling voor een keer. Ik had tegelijkertijd deze nieks cherry ribs ook gemaakt, had je deze al een keer gemaakt. Zo niet dan is je todo-lijst netto niets geslonken ;).
Emiel, hoeveel chipotles in adobe heb jij in je sauce gedaan? In het recept van Niek, bedoel ik.
Had ik geheel weggelaten, ivm de kinderen.
 
Aha, ok!
 
Nee hoor Emiel, ik heb ze namelijk ook ooit eens gemaakt, en had toen 1/4 cup chipotles toegevoegd, want dat stond in recept.... VEEL te heet! Toen bleek bij navraag dat Niek de chipotles zelf ook niet had gebruikt....., hij had ze niet in huis of zoiets, hoe het precies zat ben ik vergeten.
Dus vandaar mijn vraag :)
Oeps, we zitten te draadkapen. Sorry...
 
Dominique zei:
Nee hoor Emiel, ik heb ze namelijk ook ooit eens gemaakt, en had toen 1/4 cup chipotles toegevoegd, want dat stond in recept.... VEEL te heet! Toen bleek bij navraag dat Niek de chipotles zelf ook niet had gebruikt....., hij had ze niet in huis of zoiets, hoe het precies zat ben ik vergeten.
Dus vandaar mijn vraag :)
Aha, ik had goed gegokt dus.
 
Het was een slimme gok van jou ;) tegelijkertijd snap ik niet goed, hoe iemand een recept plaatst, sterker nog, ik heb ze van hem geproefd, en dan vergeet te vertellen dat hij iets NIET heeft gebruikt.... Dat was toen echt heel jammer weet ik nog wel.
 
Dominique zei:
Het was een slimme gok van jou ;) tegelijkertijd snap ik niet goed, hoe iemand een recept plaatst, sterker nog, ik heb ze van hem geproefd, en dan vergeet te vertellen dat hij iets NIET heeft gebruikt.... Dat was toen echt heel jammer weet ik nog wel.
Als het een recept van een ander is, zou ik het er wel bij zetten, maar idd zeggen dat je dat ingredient weg hebt gelaten.
 
Ik heb indertijd chipotle tabasco gebruikt, ik heb de hoeveelheid chipotle in het recept aangepast naar 1 a twee eetlepels. Heel veel meer maakt het toch wel erg heftig naar mijn mening...
 
Terug
Bovenaan Onderaan