BasBQ
Beef en Steak

No Spend Nov - Pittige Chili Paddestoelen Ragu

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.902
Zo, hierbij weer de aanmelding voor de maandelijkse fotowedstrijd..

Ik kreeg het best benauwd met 2,50 per bord.. wat ga je dan toch maken?
Mijn vriendin zei meteen: "Die lekkere pasta saus van Ottolenghi!"

Deze heb ik hier eerder voorbij laten komen.
En vond ik toen inderdaad erg lekker.. maar dat kan toch nooit?
Even een berekening:
1605381073092.png


Oef! We redden het NET niet! (2,54) , als ik verse pasta zou kopen!

We moesten (oh wat erg ;) ) dan maar zelf pasta maken..
Wat interessant om te zien hoe veel dat dit scheelt in prijs..
Bovendien is het ook nog hartstikke lekker!

We zijn vandaag begonnen met het maken van het pasta deeg:
200g bloem, 2 eieren, 1 el olijfolie
In de kitchenaid met de deeghaak, laat maar gaan..
IMG_5947.JPG


Scheelt een hoop spierballen hoor..
Vervolgens weer 750g paddestoelen en 750g uien (mix van rood en wit) in de DO, op de weber.
IMG_5950.JPG


Toen was het pasta een mooie bal geworden en mocht het gaan rusten:
IMG_5952.JPG


Zo konden we (terwijl we buiten af en toe roerde) de pastasaus maken. Hierin ging:
  • 2,5 eetlepel tomatenpuree
  • 1 chilipeper
  • 300g tomaat
  • 10 tenen knoflook
  • olijfolie
  • 1 theelepel gerookt paprika poeder
  • 5g chilivlokken
  • 1 eetlepel komijnzaad
  • 1 eetlepel korianderzaad
  • 1 eetlepel kaneelpoeder
Dat zag er zo uit:
IMG_5954.JPG

En nadat hij aangestaan had, zo:

IMG_5957.JPG


We konden weer eens kijken bij de weber, en daar ging het erg hard. goed in de gaten houden, al het vocht moet eruit zijn..
IMG_5960.JPG


Toen het vocht er eenmaal uit gebakken was, mocht de pastasaus erin;
IMG_5964.JPG

Samen met 650ml water, en een halve thee lepel zout:
IMG_5965.JPG


Dat mocht weer even lekker inkoken..
Konden wij verder met de pasta, die inmiddels genoeg gerust had en uitgerold mocht worden.
Dat gaat zo, met onze handige pastamachine:
IMG_5968.JPG


Tot de dunste stand, en daarna gingen we voor Tagliatelle!
IMG_5970.JPG


Toen het eenmaal gesneden was mocht het drogen aan het droogrekje:
IMG_5972.JPG


We hadden honger, en het zag er naar uit dat het bijna klaar was..
We gaan de pasta koken..
Wist je dat je verse pasta maar 3 minuten hoeft te koken?
Voelt als der in en der uit:
IMG_5974.JPG


Het werd tijd om op te scheppen..

Pasta op t bord:
IMG_5976.JPG


Saus:
IMG_5977.JPG


En mijn bordje nadat de saus en peterselie erop ging:
IMG_5984.JPG


En dan de deelnemende foto:
IMG_5985.png


Hoe was het?
Wederom, heerlijk. weer 4 porties ingevroren voor later :)

Toen ik het met iemand had over deze wedstrijd, zei die "Sommigen moeten er elke dag zo om rekenen of ze het redden, maar dan met gedachte eind van de maand". Wel een besef-momentje wat voor mij deze lollige wedstrijd in een ander daglicht zet. We mogen blij zijn dat wij deze opdracht als een leuke uitdaging zien, we hebben het nog niet zo slecht.

Bedankt @knubbe voor deze enorm leuke opdracht!
Wij hebben er weer heerlijk door gegeten.
 
Laatst bewerkt:
Je heb een mooi gerecht gemaakt zo

Merci!

Ziet er heerlijk uit. En je kan er nog voor 91 cent vlees bij doen:LOL:

Haha, ik zou oprecht niet weten wat je hier nog voor een vlees bij zou moeten doen.. spek past niet, gehakt voegt ook niks toe, stukken rund is ook niet nodig..
 
Leuke reportage! En je hebt gelijk met de laatste alinea, we mogen van heel veel geluk spreken dat we dit niet op dagelijkse basis hoeven te doen.
 
Applaus voor zowel gerecht als verhaal, helemaal gelijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Dit ziet er heerlijk uit! Leuk dat de opdracht tot wat besef heeft geleid, evenals dat het tot verse pasta heeft geleid ;)

Bedankt voor het delen!
 
Wow, wat een werk. Moet toch heerlijk geweest zijn om te doen.
 
Super leuk verslag en mooi berekend. Zelf pasta maken is sowieso fantastisch. Ik heb genoten van je verhaal!
 
wauw. Wat een heerlijk bordje eten en een schitterende reportage.
Dat zelf pasta maken moet hier ook maar eens gaan gebeuren. Lijkt me erg lekker.

Je opmerking over het "besef-momentje" vind ik helemaal top. We mogen inderdaad blij zijn met de situatie waarin we verkeren.
Laten we dan op zijn minst proberen om verantwoordt met voedsel om te gaan, zowel qua inkoop als wat betreft weggooien......

Succes met de fotowedstrijd
 
Erg mooie repro, heerlijk gerecht. De meesten hier zijn erg gezegend, ik zou niet weten hoe ik het dagelijks zou moeten redden, een maal voor € 2,50 PP.
 
Leuke reportage! En je hebt gelijk met de laatste alinea, we mogen van heel veel geluk spreken dat we dit niet op dagelijkse basis hoeven te doen.
Applaus voor zowel gerecht als verhaal, helemaal gelijk
Bedankt!
Dit ziet er heerlijk uit! Leuk dat de opdracht tot wat besef heeft geleid, evenals dat het tot verse pasta heeft geleid ;)

Bedankt voor het delen!
Haha zie het maar als een meevaller ;)

Wow, wat een werk. Moet toch heerlijk geweest zijn om te doen.
Wat een prestatie! Mijn complimenten, verse saus en verse pasta. Erg goed gedaan!
Bedankt!!

Super leuk verslag en mooi berekend. Zelf pasta maken is sowieso fantastisch. Ik heb genoten van je verhaal!
wauw. Wat een heerlijk bordje eten en een schitterende reportage.
Dat zelf pasta maken moet hier ook maar eens gaan gebeuren. Lijkt me erg lekker.

Je opmerking over het "besef-momentje" vind ik helemaal top. We mogen inderdaad blij zijn met de situatie waarin we verkeren.
Laten we dan op zijn minst proberen om verantwoordt met voedsel om te gaan, zowel qua inkoop als wat betreft weggooien......

Succes met de fotowedstrijd
Echt doen, maar je moet wel zo'n pasta machine hebben.. (@mrooding of weer een KitchenAid attachment hahahaha! Die vrouw van je moet mijn naam al weer horen denk ik)

Ik ben het met je eens Rick, hier wordt ook nauwelijks iets weggegooid, volgende dag lunch!

Erg mooie repro, heerlijk gerecht. De meesten hier zijn erg gezegend, ik zou niet weten hoe ik het dagelijks zou moeten redden, een maal voor € 2,50 PP.
Bedankt!
 
Echt doen, maar je moet wel zo'n pasta machine hebben.. (@mrooding of weer een KitchenAid attachment hahahaha! Die vrouw van je moet mijn naam al weer horen denk ik)

Haha die heb ik natuurlijk al ;) Heb een Mercato Atlas 150 opgepikt aan het begin van dit jaar :ROFLMAO:
 
Fantastische beelden Sander, mooi verhaal ook! Heel erg bedankt voor het delen. Dit inspireert enorm!
 
Fantastische beelden Sander, mooi verhaal ook! Heel erg bedankt voor het delen. Dit inspireert enorm!
Hoe mooier de paddestoelen, hoe mooier ze op gaan in de Ragu, denk aan oesterzwammen ipv champignons :)
Bedankt Sander :D
 
Ziet er toch weer lekker uit. Veel zorg in gestoken en een mooie rapportage.
 
SandyMan eindbaas
Wat heb je weer een geweldig recept en verslag met ons gedeeld. Geweldig hoe mooi jij die pasta maakt en heerlijk die ragu op de weber. Heb weer lekker zitten lezen en kijken naar dit moois. Zelf pasta maken staat bij ons thuis nog hoop op de wenslijst.
Helemaal TOP

Wat betreft budget koken. Echt een mooi besef momentje. Goed om eens te kijken wat je kunt maken met low budget. Wel denk ik dat gezinnen met echt krappe kas nooit de mooie spullen hebben die wij hier gebruiken. Dus dan zal het voor het echt een uitdaging worden om dit na te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan