BasBQ
Beef en Steak

Char Siu van procureur

 

Pim

Vuurmaker
Berichten
55
Ik had al weleens char siu (Chinees geroosterd 🐷 met die mooie rode kleur) van buikspek gemaakt maar wilde het een keer met procureur doen.
Niet low en slow maar op redelijk hoge temperatuur, doordat je de procureur in dikke plakken snijdt is het redelijk snel op 70 graden kern. Blokje rookhout erbij en tussendoor af en toe insmeren met lekkere dingen en je weet niet wat je proeft! Het heeft nog een lekker bite, maar wel heerlijk mals...😋🤤
20200828_153755.jpg

20200828_161515.jpg
20200828_161840.jpg


20200829_152048.jpg


20200829_175500.jpg
 
Jij weet wat lekker is Pim!
 
Staat al even op de to do lijst! Er liggen dikke plakken procureur in de vriezer te wachten tot ik de marinade ga maken 😉
Ziet er zeer smakelijk uit 👌🏻🤤
 
Ziet er zeer aantrekkelijk uit. 😋
Was de procureur niet te hard?
 
Lekker hoor moet dit ook eens proberen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Lijkt me echt onwijs lekker.
Hoe heb je die marinade gemaakt?
Zijn alle ingrediënten makkelijk verkrijgbaar?
 
daar krijg je toch gewoon honger van?
wat een heerlijk gerecht is dit toch, en complimenten voor de foto's.
 
Lijkt me echt onwijs lekker.
Hoe heb je die marinade gemaakt?
Zijn alle ingrediënten makkelijk verkrijgbaar?
Ik moet zeggen het is al een tijdje geleden dat ik het gemaakt heb. Ben sinds kort op dit forum en plaats af en toe een gerecht die ik afgelopen jaar gemaakt heb waar ik de foto's nog van heb. Dus het precieze recept...?🤔 Ik gok alles wat op de foto staat, de hoeveelheden doe ik meestal op gevoel. Je zou er ook nog rode kleurstof aan toe kunnen voegen (of rode bietenpoeder als je van de gezondetenpolitie bent😅). Zijn allemaal bekende ingrediënten volgens mij, de shoaxing rijstwijn vind ik echt geweldig. Haal ik bij de toko of sligro en het smaakt meteen heerlijk aziatisch!
 
Dit ziet er super lekker uit. Ik heb enkel nog de variant met buikspek gemaakt. Maar ergens nog wel wat schouder lapjes liggen. Die gaan zeker in deze marinade. Hier krijg ik direct honger van
 
Ziet er top uit! Heb je een recept zodat ik weet qua verhoudingen etc?
Zoals ik al zei weet ik de verhoudingen niet precies. Ik zoek meestal gewoon verschillende recepten op internet en dan neem ik een beetje de gemene deler met de dingen die ik denk dat er in horen en er lekker in zijn.
Als je het makkelijk wilt houden dan is een pot van die Char Siu saus van Lee Kum Kee een goeie cheat, daar zit al heel veel smaak in!
 
Ziet er top uit! Heb je een recept zodat ik weet qua verhoudingen etc?

Een goed recept....... Ik heb dat recept destijds in veelvoud gemaakt en in potjes in de vriezer staan.
 
Ziet er lekker uit wat er op de plank ligt
 
Je zou het bijna inlijsten, ziet er goed uit zeg

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Ziet er goed uit.
Ik maak tegenwoordig alleen nog maar het recept van Sander72, die staat hier gewoon op het forum. Zie ook de link van Barbeknoei.
Die is echt helemaal geweldig.
Het enige lastige ingredient is Nam Yu (rode gefermenteerde sojablokjes).
Volgens insiders is dit ingredient authentiek voor char siu en mag je het niet weglaten.
Pas als je het geproeft hebt begrijp je waarom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan