BasBQ
Beef en Steak

CCC - Coke can chicken

 

Josser

Stoker
Berichten
281
Al een paar keer gemaakt, maar nog nooit gepost met een blik, gezien ik de meerwaarde er niet van in zie wanneer je een chicken sitter hebt. Maar voor een embleempje toch maar eens gedaan 😁 Wegens het gemis van een bierblikje ben ik moeten overgaan op een blikje cola. Deze keer ook eens een extra experiment gedaan om het vel los te maken en open te snijden. Dit om gelijkmatiger het vlees te kunnen rubben. Hierna terug proberen vast te maken met tandenstokers. Dit was geen onverdeeld success. Er was toch een impact op sappigheid omdat het vel door de warmte toch weer los is gekomen waardoor het vlees nloot kwam te liggen. Mss dat ik hier in de toekomst nog wat extra mee ga experimenteren, want het was wel leuk dat het vlees zonder vel lekker gekruid was.

Dat waren de woorden. Hier zijn de beelden:

IMG_20210501_170324.jpg


IMG_20210501_171524.jpg


IMG_20210501_181841.jpg


De oplettende lezer zal wat verschillen merken tussen de laatste 2 foto's. De kippen nuggets van de kindjes hebben niet aan familie uitbreiding gedaan. Ik dacht last minute dat de kindjes mss toch wat meer honger zouden hebben en had er eentje bij op gegooid. Ook heb ik de druipplaat er uit gehaald gezien de restjes er op anders zouden verbranden en nare smaak geven.
 
Ook met een Cola Can Chicken ben je welkom bij de Tokkies.
 
Altijd lekker, zo'n kippetje
 
Kippetje is mooi gekleurd

Aan de voorzijde kan je voorzichtig het vel los maken vanaf de onderzijde en dan rub ertussen wrijven
 
Lekker chicky, mooi wat kleur op gedaan. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Lekkere kip geworden en gefeliciteerd met je Tok 🥳 ik mis toch wel een beetje de foto's van het uiteindelijke bord vol met lekkers, wat heb je erbij gegeten🤔
 
Lekkere kip geworden en gefeliciteerd met je Tok 🥳 ik mis toch wel een beetje de foto's van het uiteindelijke bord vol met lekkers, wat heb je erbij gegeten🤔
Helemaal gelijk. Het ongeduld van de kindjes kreeg even de overhand 😬😄

Er was uiteindelijk simpel rijst bij gegeten met komkommer.
 
Wat een mooie kleur op die kip zeg! Met kippedijen doe ik ook wat kruiden onder de huid. Een smerig werkje vind ik altijd! Maar idd een mooier resultaat.

Gefeliciteerd! 🐔
 
Ziet er altijd weer lekker zo'n staande kip, gefeliciteerd met je sticker.
 
Trotse kip. Ziet er altijd weer lekker uit.
Proficiat met je tokkie sticker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan