BasBQ
Beef en Steak

Caveman style dinner

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.648
Dankzij de februari fotowedstrijd opdracht vandaag een hele maaltijd ala caveman style gemaakt. Knolselderij, prei, tomaten, bieten en een "ezeltje". vooraf de knolselderij eerst ingesmeerd met olie en voorzien van wat provencaalse kruiden. vervolgens bijna 2 uur op de Summit gelegd om een beetje voor te garen. Ook stuk van het "ezeltje" eerst even op de Summit voorzien van wat strepen, daarna het stuk eerst ruim 20 min laten rusten en vervolgens in 3 kleiner stukken gesneden.
Na "afloop" prei en tomaat ontdaan van de zwarte schil. de knolselderij in 3 stukken gesneden en samen met het stuk vlees op een bordje gedaan. Bieten waren helaas nog niet gaar die heb ik nog even laten liggen en gaan we morgen in een salade gebruiken.
Vlees was aan buitenzijde mooi dicht geschrooid en verder nog mooi rood 9helaas geen foto's van). We hebben weer meer dan heerlijk gegeten.

JJW77VT.jpg

Het gezonde deel van de maaltijd

QIMLfuf.jpg

Kolen heel heet stoken

iu46Z6E.jpg

bieten en uien alvast eerder in de gloeiende houtskool gelegd, uien vooral voor de heerlijke geur

1

En hopla op de hete kolen

pmoUDmB.jpg

Ondertussen op de Summet het "ezeltje" voorzien van strepen

1

Wat een hitte, best lastig om foto's te maken

2fDfvPL.jpg

Zwarter en zwarter worden de groentes

hJc5NBD.jpg

Gloeiend heet

AFsW8Ha.jpg

Ezeltje in 3 stukken gesneden

P06wR3i.jpg

Schroeien maar

HDMyNWt.jpg

Na het maken van deze foto zit er bijna geen haar meer op m'n arm, echt heel erg heet

k4ff7gU.jpg


bGnJgF5.jpg

Heel even "afkoelen", dat ging met de buiten temperaturen best snel B-)

1

resultaat was meer dan lekker, prei had ik al vaker gedaan, maar tomaat is echt heel lekker op deze manier. En het vlees ook. Krokant van buiten, rood van binnen. Roosters zijn niet meer nodig  :D
 
Die haren groeien wel weer, maar heeft je foto toestel het overleeft?  :D
 
Hans zei:
Die haren groeien wel weer, maar heeft je foto toestel het overleeft?  :D
Gelukkig wel :)
 
Ziet er goed uit.

Nu heb je wel een mooi verhaal. Bbq-en in je T-shirt terwijl het vriest.
Niets van gelogen,toch?
 
Ridevi71 zei:
Ziet er goed uit.

Nu heb je wel een mooi verhaal. Bbq-en in je T-shirt terwijl het vriest.
Niets van gelogen,toch?
Was een Polo met korte mouwen ipv t-shirt, rest klopt :)
 
Klasse Peet, super bijdrage, mooi en lekker!
 
Hahaha"roosters zijn niet meer nodig", geweldig leuk gedaan en lijkt mij ook erg lekker :)
 
Heel mooi gedaan teammaatje en ja roosters die kunnen alleen maar kwijt raken dus dat heb je super opgelost :)
 
Richard Soeteman zei:
Heel mooi gedaan teammaatje en ja roosters die kunnen alleen maar kwijt raken dus dat heb je super opgelost :)
En ik hoef ze niet meer schoon te maken B-)
 
Ziet er zeer smakelijk uit
 
Geslaagde missie zo te lezen en te zien.
 
Goed bezig Peet! Altijd leuk om buiten de comfort zone wat te kokkerellen.  Leuk dat je echt alles erop hebt gemaakt.

Kan het rooster bij.het oud ijzer  ;)
 
Ziet er goed uit en mooie foto's ondanks de hitte  :)
 
Mooi werk hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan