BasBQ
Beef en Steak

Burger ideeen

meinonA

Stoker
Berichten
274
Hallo allemaal,

Korte vraag: kunnen jullie in het kort je beste non-fancy rund burger recepten delen?

Ik ben benieuwd wat voor saus, groenten en kruiden jullie gebruiken. Ik heb al een pak 77,5/22,5 gehakt in huis.
Ik hoop er onder andere achter te komen of jullie eerder sla of augurken gebruiken of gewoon een mix van van alles.

Alvast bedankt.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Smashburgers. Mijn persoonlijke favoriet en niks fancys aan. Tenminste, het is maar net hoe fancy je het zelf maakt. Maar hier doen een paar augurken, wat mayo, ketchup en enkel een plakje kaas het prima op. Je hebt dan wel een bakplaat, skillet, speksteen of ander glad oppervlak nodig.
 
Dit forumonderdeel is voor rund recepten, vragen naar een recept horen thuis in Recept gevraagd.
Ik verplaats deze naar het juiste forumonderdeel.

Zoals Rogier al zegt, less is more.
Smash burgers zijn hier ook veruit favoriet kruiden met een weinig zout (Fleur de Sel) en Zwarte Peper uit de molen (Lampong) that's all.
tijdens de bereiding plakje kaas erop. Zout (1%) en peper meng ik door het gehakt, zout zorgt namelijk ook voor binding van het gehakt.
Opleuken met wat Augurk, een beetje fijngesneden sla en wat ketchup met bijvoorbeeld een drupje dijon mosterd erdoor, eventueel beetje fijgesneden zoete ui en klaar.
 
Voor mij staan er 2 aan de top. De smashed burger en de chorizoburgers die mijn vrouw maakt. Die laatste kan ik niet uitleggen.

Die sashed die ik met een schijfje cheddar tussen de 2 vleesjes. Qua sla wissel ik wel eens. Mijn favo sausje op de smashed burger is sriracha mayonaise. Simpel zelf te maken. 50/50 mayo en sriracha en een beetje limoen erbij.
 
100% smashburger.
Heerlijk in zijn eenvoud.

Op de 2e plaats alles anders waar wat aandacht in zit.

Een hamburger kun je zo ontzettend veel kanten mee op, een ander broodje, andere saus, ander beleg.

Hoeft allemaal niet ingewikkeld te zijn.
 
Smash burger, mosterd/mayo saus, plakje cheddar beetje ui en augurk. Op een hamburger broodje.

c3119413b5e07fc96800d5ab0986bace.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vlees heb je al geregeld.

Broodje zelf bakken is 't leukste! Heel simpel en 't resultaat is echt super.
Hou 't lekker simpel, al door velen aangehaald, maar wees niet bang om qua saus lekker gek te doen ;)
Eenvoudig met ketchup en mosterd, of pestosaus, gorgonzolasaus, bbq-saus of verzin 't maar.
En in de opbouw kun je ook nog wel wat variëren. Opbouwen met vlees, kaas, gebakken ui en champignon of juist alleen vlees en saus, of met ijsbergsla, veldsla of juist met ouderwetse botersla. Tomaat, augurk, komkommer, coleslaw...
Truffelschaafsel erover, radijs, gebakken ei, ananas, aardbei, viooltjes en ga zo maar door.
Mozzarella, parmigiano reggiano, geitenkaas, cheddar, goudse kaas, manchego enz.

Plat gezegd: pleurt erop wat jou lekker lijkt en probeer vooral zoveel mogelijk vers te doen. Dat maakt echt verschil.
 
Smashburger. 2 stuks op elkaar met een plakje cheddar ertussen. De broodjes met echte boter besmeren en de besmeerde zijden kort roosteren. Mosterd mayonaise op het onderste deel van het broodje, een blaadje sla, wat augurkjes, paar uienringetjes. De burgers erop en bovenop de burgers tomatenketchup. Simpel maar super lekker.
 
Met name pittige gerookte paprikapoeder met vanalles wat erin. Deze smoken met kersenhout tot ze een mooi kleurtje krijgen en ff kort afgrillen.

Enige wat miste was een klein beetje speksmaak. Serveren met een maisbol, als je hier twee van op krijgt hoef je geen dessert. (Ideaal voor mij als geen dessert liefhebber!)

20220108_130549.jpg


20220108_174734.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan