BasBQ
Beef en Steak

Buitenkeuken

 

Reinder

Tondelzoeker
Berichten
17
Gisteren mijn overkapping voor de buitenkeuken afgemaakt (door de buien afgelopen weekend wat langer geduurd)
En vanavond kon ik eindelijk de kamado's en buitenkastjes erin plaatsen, blij met het eindresultaat :)

1654715983141.png

PS: Vloer had ik zelf nat gemaakt om het wat schoon te spoelen, het was wel droog na de buien :)
 
Sta je mooi droog zo ,👍🏻
Zou nog wel een staander in het midden van je voorste draag balk plaatsen, aangezien dat die niet al te dik is voor deze overspanning en dat in het midden gekoppeld is .
Dit is een zwak punt om in het midden te hebben .
Zou zonde zijn dat met het eerste kleine pakje sneeuw hij in stort .
 
Zou nog wel een staander in het midden van je voorste draag balk plaatsen, aangezien dat die niet al te dik is voor deze overspanning en dat in het midden gekoppeld is .
Voelt wel stevig aan verder, gaat geen kant op, maar misschien dat ik er nog een extra verbindingsplaatje opschroef voor de zekerheid (y)
 
Lekker in elkaar geknutseld Reinder!

Daar ga je veel plezier aan hebben.
 
Voelt wel stevig aan verder, gaat geen kant op, maar misschien dat ik er nog een extra verbindingsplaatje opschroef voor de zekerheid (y)
Zelf weten , je hebt ruimte genoeg voor een staander er tussen .
Voor nu stevig genoeg, met Sneeuw een ander verhaal.
 
Mooie meubels in stenen blad in het midden. Staat er bij jou een small in de Bekvam?

Ik zou de voorste draagbalk ook verstevigen met een staander. Stelregel voor overspanning is 5cm balkhoogte per strekkende meter. Als ik snel tel zie ik 6 tegels. 6 x 60cm is 360. Dan zou je volgens mij een balk van 175cm hoog (en 5 of 6cm breed) moeten hebben. Dan moet deze balk ook uit één stuk bestaan en niet, zoals nu, verbonden zijn.
Het zou nogal sneu zijn als de draagbalk breekt door een windvlaag of pak sneeuw en een ligger vervolgens je kamado meerdelig maakt.
 
Ok dan haal ik nog even een paal op binnenkort, dat is ook de moeite niet :) thnx voor de adviezen.
Het is net iets meer dan 3 meter breed, tegels zijn 50x50, langste paal die ze hadden was 290, dus daarom 2 palen gebruikt
 
Mooie buitenkeuken zo, ga je vast een hoop plezier aan beleven !
 
Terug
Bovenaan Onderaan